Viser søkeresultater 1 til 10 av 107

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Det svinger!

Jeg har begynt å revurdere min forkjærlighet for berg-o-dalbaner, fart og spenning. I alle fall den kroppslige varianten!

I går: kald og "treg", typisk hypo, som jeg stort sett er for tida.
    I dag: varm og tilsynelatende full av energi. Føles som pulsen er kjappere (men pulsklokka avslører at det ikke nødvendigvis er tilfellet. Etter en time på sofa'n var pulsen nede i 52-54 - for lavt for min normal) Fingrene/hendene er kjappe, "nervøse"/jittery. Jeg har lyst å ta på joggesko og løpe (ikke rømme, bare trene og svette)!!! Jeg har lyst til å gjøre alt fort, fort, fort!

"Basissymptomene" er fortsatt tilstede, også tunga som har blitt større, med tilhørende tannmerker, hodepine, øresus, treg fordøyelse, dårlig apetitt, dårlig hukommelse, dårlig oversikt (må lese ting på jobben ørten ganger før jeg sender det fra meg, og til og med en enkel handleliste på butikken forhindrer ikke at jeg går som en jo-jo mellom tørrvarer og kjøledisken), dårlig simulankapasitet, elending rettskriving på tastaturet (fordi fingrene ikke henger med - eller er det hjernen?), manglende tiltakslyst, tørre/såre øyne, mm. Ja, kanskje bortsett fra tiltakslysten - den er litt bedre i dag. Tror jeg.

Har opplevd dette en håndfull ganger siden august, i varierende grad og varighet. Selv tror jeg det er plutselig utløsning av skjoldkjertelhormoner (av en eller annen foreløpig ukjent årsak). Lurer på om dette gjør at min TSH er "normal", på ca 1,6...? Kroppen er stort sett hypo, men med disse hyper-hendelsene, så blir hjernen lurt til å tro at kroppen har nok? Jeg burde kanskje insistere på å få ta blodprøver på en hhv hypo og hyper dag, for å se hva variasjonen i FT4 (og evt FT3) er!?

Fram til neste legetime er jeg altså lavkarbo- og kosttilskuddsfri.
    Jobber med å sette opp en vitamin- og mineralinntaksplan som jeg skal starte på så fort blodprøvene er avgitt neste gang. Tror lista i #5 er et godt utgangspunkt. Blir tøft å kutte ut kaffen - spesielt den etter middag!
    Sist endret av Bellis; 08-11-13 kl 14:44 Begrunnelse: hjernen er alene

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-07-12, 23:02
  2. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 13-04-10, 23:37
  3. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 26-10-09, 14:27
  4. Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
    Av Joohoo i forumet Blodprøver
    Svar: 18
    Siste melding: 07-05-09, 13:38
  5. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder