Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
Threaded View
-
02-10-13, 21:34 #33
Sv: Gutt med høyt stoffskifte, radiojod, Levaxin
Fra den anden tråd:
Tak for svar, men min henvisning til dig vedrører ikke en diskusjon på hvorvidt kun Levaksin tilskudd er nok for de fleste, men det du skrev i den anden tråd om, at "Dette er naturlig siden kjertelen står for 80 % av omgjøringen og den ikke lengre er særlig arbeidsom". Det er ikke rigtig, og i det link jeg henviser til, og som du nok ikke har læst... ville du se at det meste af omdannelsen af T4 til T3 foregår ude i kroppen, i alle de relevante andre væv, hvor T3 skal forbruges. Det er kun meget lidt T3 skjoldbruskkirtlen selv producerer.. 6-7 % maks. af det T3 som kroppen har brug for hver dag. Det er faktisk vigtigt så den kommentar man skriver, har en mening.
Lige en bemærkning: det hedder ikke "reaktiv" T3, men reverse T3 (rT3)
Det er ikke spor mærkeligt, Jan Erik. Med et TSH på over 40 før, og nu på 20, samt med en medicindosering 30 mg Armour og 31.25 micro Levaksin i 5 uker nå, driver du din sport og din krop på adrenals only. Den dag kommer, hvor kroppen bryder sammen når slitne binyrer og desslike ikke længere magter at "vedligeholde" dig.
Det de fleste kilder hævder er, at det er effekten af en bestemt dose af T4 som stabiliserer sig i løbet af 6 uger. TSH derimod reagerer altid på Levaxin med det samme. Levaxin er, selv i latterlig små doser, ekstremt effektiv til at nedsætte TSH.
Det ville være super positivt hvis det var TSH som var et stofskiftehormon, men det er det ikke, og at det er faldet hurtigt, uden tilsvarende "sunde" stigning af T4, betyder sædvanligvis forværring af hypothyreose pga. for lavt T4 og dermed også for lav T3. At du ikke mærker så meget til det lige nu, kan du indtil videre takke dine binyrer for. Der er ingen grund til at glæde sig over at T4 er faldet. Den var i forvejen (for) lav for en velvoksen mand.
Om en læge som sætter en radiojod-hypothyroid sportsmand med skyhøjt TSH - i behandling med kun 30 mg Armour og kun 31.25 micro Levaksin, er god, vil vise sig hvis han kan finde ud af at lappe dig sammen igen, efter at dine aktiviteter og hans behandling har ført dig direkte ud i en multihormon-krise. Så vil han også være den første offentlig læge i Norge som kan det. Hvorom alt er, held og lykke Jan Erik. You gonna need it.
Jeg holder fortsat i min anbefaling i indlæg nr. 31.
Og nu kalder jobbet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Har Graves , tok radiojod nov 94 og blir nå medisinert med Levaxin og Armour.
Av hias i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 7Siste melding: 30-04-09, 09:58 -
Høyt stoffskifte behandlet med Levaxin. Hvor dårlig er det mulig å bli?
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 21-05-08, 20:35 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55

Svar med sitat

Bokmerker