Det er sørgelig at det finnes så mye skrevet om at det utløses av jod, soya og annet. Var jod en syndebukk burde hele den japanske befolking ha høyt eller lavt stoffskiftet, de spiser enorme mengder jodholdig mat.

Trist å høre at dette har gått ut over øynene dine. Velkommen hit! Jeg håper du kan få det bedre etterhvert.

Jeg er dypt sjokkert over historien din med øynene dine. Jeg vet selv lite om Graves, men det ser ut som om de kanskje har gjort en bommert ved å ikke gi deg hjelp tidlig i forløpet, og deretter later de som om det ikke er noe problem? Du burde nok forsøke å finne en øyelege som kan gi deg en second opinion, for høre om det er mulig å gjøre noe med øynene dine.

Uansett tror jeg det er vesentlig at du nå forsøker, om du klarer, å legge vekk tankene om at du har selv forårsaket sykdommen din. Det blir en ekstra byrde å bære opp på alt annet. Autoimmune sykdommer rammer noen av oss. Og vi er uten skyld i det. Autoimmune sykdommer går i noen familier, det kan handle om arv og mange andre mmedisinske årsaker. Men du har ikke selv tryllet frem denne sykommen ut av ermene dine.

Varme tanker til deg