Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
Å spise mat uten korn og sukker går i grunnen overraskende bra!
Det er bare ett "problem" - jeg kjenner svært sjelden at jeg er sulten og "glemmer" å spise.. Kanskje spiser jeg også for lite karbohydrater..? Tror kanskje jeg må begynne å notere litt
Har lavere puls igjen nå og blodtrykksfall innimellom. Målte blodtrykket sittende under en dårlig periode i går og kunne lese av 105/53 og puls på 58.. Et par timer senere følte jeg meg atskillig bedre og da var det 127/64 og puls 62. Usikker på hva dette kommer av..
Hadde egentlig håpet at kostomleggingen påvirket muskelsmertene nedover beina, men det har ikke slått til foreløpig. Ser også ut til at jeg bruker en formue på kiropraktor, massasje og fysioterapi til ingen nytte..
Men snart er det ferie!!!!!!!!!!!
Når man spiser lite karbohydrater får man ikke de blodsukkersvingningene som har ført til troen på at det å spise hver 3. time er saliggjørende. (Vis meg et jeger-sanker-folk som går og småspiser sånn... mat 2-3 ganger i døgnet er nok nærmere det vi er tilpasset enn denne småspisingen. Bedre for tennene er det også. ) Og... proteiner og kjøtt er ting vi trenger ... mens vi KAN overleve uten karbohydrater. Når det er sagt, så spis gjerne litt karbohydrater, men sørg for at det er trege karbohydrater som også inneholder andre næringsstoffer (altså: vitaminer, spormineraler etc, og ikke bare stivelse) og server dem med protein og fett.

God ferie!