Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
... Hvor lenge har du tenkt å la den legen du bruker ødelegge deg? Mange leger pleier å vente til TSH er høyt, FT4 lavt nok. Da er du som pasient så kjørt at du vil bruke åresvis på å komme deg tilbake. Er det en smart strategi overfor barna dine? Er du også flink pike? Stille og prydeig, lytter og gjjør som de over deg sier? ... Kom deg videre til en ny lege før du synker til bunns. ...
Takk Vigdis! Dette VAR meg, men ikke nå lengre takket være dette forumet!

Sitat Opprinnelig skrevet av Søster Vis post
Hun har nå rekvirert blodprøver som jeg skal ta på torsdag kl. 08.00. Da skal jeg være fastende. Jeg skal ta en kortisoltest, blodprøve kl. 08.00 og igjen kl. 20.00. I tillegg har hun rekvirert anti-TPO og TRAS og en rekke andre prøver.
Visst hun ikke finner noe på disse prøvene, vil hun henvise meg videre til medisinsk poliklinikk.
Kjempebra!

Sitat Opprinnelig skrevet av Søster Vis post
En siste liten tanke i dag: jeg må innrømme at jeg selv blir litt i tvil om jeg virkelig er så syk som jeg hevder overfor legen. Tenk om hun har rett i at jeg bare er sliten, deprimert og påvirket av D-vitaminmangel? Litt av grunnen til at jeg tenker slik nå, er fordi at jeg i dag har følt meg i litt bedre form. Er det normalt for dere andre at dere har gode og dårlige dager? Uff, jeg blir skikkelig usikker
En veldig vanlig tankerekke! Kom til å tenke på en "historie" jeg hørte en gang; "Hvis du hiver en frosk i en kasserolle med kokende vann, da vil den desperat prøve å komme seg ut. Men hvis du setter den i kasserollen på en stein i kaldt vann og skrur temperaturen gradvis opp, ja da sitter den der til den blir kokt ihjel.." (Har ikke prøvd dette i praksis)
Flink pike blir etter hvert kokt frosk..?

Vet ikke hvor du ev. får time hos spesialist, men vet av "ikke helt tverr endokrionolog" på sykehuset på Hamar som også har hørt om binyrer..