hei. Jeg er ny her og ganske forvirret og frustrert...

Jeg er 32 år ung, fikk påvist hypothyreose i 2005, og har etter det ikke hatt kapasitet til å jobbe eller studere fullt, men har hatt deltidsstudier, og har nå en deltidsjobb. Dosering med levaxin nå er 125 mikrgr 4 dagr/uke, og 150 mikrgr 3 dagr/uke.

Det som blir veldig tydelig for meg er at kroppen ikke tåler press over tid (økt jobbprosent, en del aktivitet på fritid), og det er veldig vanskelig å gjenkjenne slitenheten underveis mens jeg står i ting. Jeg får alltid reaksjonen i etterkant, og da hender det at det er ned i kjelleren, som de siste par ukene. er så dritt lei av å prøve og feile! og å prøve igjen...Så begynte jeg å lese her inne om binyretretthet, og flere av symptomene virker kjent. verk/smerte i enkelte ledd som kommer og går, det å ikke takle å stå i press over tid uten at kroppen faller sammen, OPPLAGT PÅ ETTERMIDDAG/KVELD, matallergi (gjær, karbohydrater) våkner trøtt etter ni timer søvn, osv...

Har en spesialist- endokrinolog et annet sted i landet, og har sendt prøvesvar og spm til han mtp veien videre... Har følt meg litt overdosert med levaxin den siste tida, (FT4 24, TSH 0,04) og skal justere litt ned. Jeg tar alltid levaxin på morgenen, da binyrene "sover", som noen herinne nevnte. Spurte legen min om det i dag, om det gikk an å endre tid for når ejg tok med- for at den skal tas opp bedre ved hjelp av binyrene? Da fikk ejg til svar at jeg jo var litt overdosert fra før, og at det var motsatt for min del-at kroppen tar opp for mye, og at jeg ikke trengte å tenke på det..

Spørsmålet er da; tar jeg medisin på et tidspunkt der mine (eventuelt slitne) binyrer ikke er helt med, og at kroppen ikke tar opp levaxinen som den skal, SELV OM jeg er overdosert; kan resultatet bli en sliten kropp som ikke henger med..?? fremfor at det tas "riktig" opp på kveld og natt, og man har mer å gå på utover dagen.. Noen som har erfaringer med det? Mange sier at de får en jevnere dag med å ta medisin på kveld, og det vil jeg gjerne høre mer om!

Hadde ferritin på 28, (har tidligere ligget på 50-tallet) og har begynt på tilskudd. legen var ikke videre opptatt av binyrene for å si det sånn, men jeg lurer på om noe av problemet mitt ligger her...
og et annet spørsmål; hvis jeg skal gå over fra å ta levaxin på kveld i stedet for dag, hvordan "snur jeg" best mulig på det?

Tar imot en klem her inne og blir veldig takknemlig for innspill...