Sitat Opprinnelig skrevet av siennna Vis post
Mine prøver på stoffskifte 14.03.12 :
S-Fritt T3 4.9
S-Fritt T4 13.1
S-TSH 0.31
S-Tyroksin 106
Du har ikke skrevet nogen referencer til de enkelte analyse-tal, men set selv uden dem, virker det ikke som om de daværende 100 mcg Levaxin var nok.

Jeg sa til legen at jeg er svært sensitiv for medisinering og at jeg raskt får virkning av tabletter, derfor hadde jeg selv i forkant av at jeg startet med armour trappet ned dosen levaxin til 50 mcg, fordi jeg følte meg så elendig ville jeg se om det hjalp. Det jeg syns det hjalp på var at jeg ikke følte i like stor grad nedstemthet. (kan ha vært innbildning selvfølgelig)
Det behøver ikke være indbildning. Tværtimod - en virkning, i kontrast til effekten af reducering af Levaxin. Men det hjælper alligevel ikke nok, når doseringen er så lav.

Etter noen dager med så lite levaxin ble jeg helt uten krefter i kroppen så dosen var nok for lav. Armour har gitt meg et løft ut av å føle meg nedstemt så slik sett føler jeg meg bedre, men ikke optimalt. Hjertebank og pulsering i kroppen er vel det som jeg gjerne skulle blitt kvitt nå.
Har du reflekteret over...

Hvorom alt er, er den mest effektive måde at få for lille dose medicin til at virke bedre og måske endda slippe for hjertebank - ikke at dele Armour i to gange over dagen, men at tage det hele inkl. Levaxin til natten, dvs. når du skal sove. Test det i en uge (ikke kortere end det) og se om det ikke hjælper. Det tror jeg det vil.
Er du skeptisk til nat-medicinen? Der er ingen grund til at være skeptisk. Det hedder chronopharmacology og handler om hvornår kroppen kan bedst nyttiggøre forskellige former for medicinske behandlinger. For de fleste hormoner ligger den optimale periode netop om natten. Det er nok det bedste råd på det foreliggende, du kan få lige nu, og inden du ved hvad vej du skal senere.

Hvis du ikke vil teste natmedicinen, hvad vil du så?

Har du / din læge lagt en strategi for, hvordan du skal komme videre?

Hvis du vil vide mere om videnskaben bag nat-medicin, søg på chronobiology og chronopharmacology.
Det er IKKE noget "alternativt vås", men eksakte medicinske videnskaber.