Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
29-03-12, 22:30 #21
Sv: Stoffskiftet har aldri vært "lavt", bare i grenseland...
Jeg har brukt dagen i dag på å tenke tilbake og fundere over hvor lite engasjert legen egentlig var i min generelle helse. Som nevnt tidligere er jeg overvektig, men han tok ingen initiativ til å sjekke verken blodtrykk, blodsukker/glukose eller spørre seg selv om hvilke problemer overvekten kunne føre med seg. Hm, ja mange tanker har suset igjennom hodet mitt i dag
Det første på agendaen er å få sendt en henvisning til en ernæringsfysiolog, som faktisk håndterer overvekt.. De på Ahus nevnte noe om fritt sykehusvalg, så kanskje man kan kreve å få henvisnigen tilsendt til andre plassen enn hva legen mener er best (underernæringsklinikk var bare virkelig, virkelig feil - fikk hakeslepp i telefonen når hun på klinikken sa det). Men jeg lurer på om de kanskje tar noen flere utfyllende prøver på en sånn plass enn bare de standardprøvene man tar på legekontoret 
Som du sier Anisa, så er jeg bare i begynnelsen av veien jeg må gå for å finne ut av ting uheldigvis. Jeg skulle ha begynt tidligere før ting kom helt ut av kontroll. Eller, jeg gjorde jo egentlig det, denne runddansen med leger har vart i 11 år egentlig, men jeg har ikke hatt mot til å gjøre noe med det før nå. Det falt jo helt i fisk, men akk, finner garantert en mye bedre lege snart. En som kanskje kan høre på halve setningen min før jeg blir avbrutt
Men det virker som at legene bare ser overvekten min, og ikke meg (om det virker logisk
).
BenteR: Jeg håper en dag at jeg klarer å være like flink som deg, å slutte å være snill pike å stå på mine krav. Må nok igjennom endel før jeg klarer det, men det er et mål å ha for øyet
Min samboer er helt fantastisk, og det har han vært hele tiden egentlig
. Han har tatt sin del av husarbeidet helt automatisk den siste tiden uten klager og hørt på mine klagesanger i laaaang tid
Men jeg tror faktisk ikke det gikk opp for han før i går hvor mye dette tærer på meg. At jeg gråter i fortvilelse hører heldigvis sjeldenhetene til, så jeg tror han fikk seg et lite sjokk
.
Jeg setter veldig stor pris på dette forumet, det har hjulpet meg se ting mye klarere enn tidligere. Tusen takk for fine og utfyllende poster til en nybegynner som meg
Lignende tråder
-
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Lavt stoffskifte i grenseland
Av Troj i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 20Siste melding: 11-04-10, 17:58 -
Stoffskiftet blir aldri stabilt, frustrert
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 25-02-10, 20:38 -
Har jeg bare vært veldig heldig tro?
Av Gulden i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 17-02-09, 23:00 -
Bare kaos! Grenseland for lavt stoffskifte med hyper symptomene
Av jojo75 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 21-05-08, 20:35

Svar med sitat
Bokmerker