Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Tarmskylling til skade ?
Threaded View
-
23-03-12, 09:16 #3
Sv: Tarmskylling til skade
Jeg må sige, at jeg tror ikke, det er så enkelt endda, om tarmskylning er godt eller dårligt.
Dette er jo sandt:
"- Jeg tror det er kommersialisert på en uheldig måte. Det er alltid noen som står klare til å gjøre business ut av den umiddelbare lettelsen mange føler etter tarmtømning." ... og det sker jo med alt muligt - at, hvad nogen kan se et marked i, blir det også
Man kan heller ikke udelukke en dårlig effekt.
Men på den anden side, så kan der jo være situationer, hvor der helt enkelt ikke er andre muligheder - hvor alle "langtidsmodellerne" er for tidkrævende i forhold til alle mulig andre hensyn. Jeg har selv prøvet at have forstoppelse med blærebetændelse til følge; forstoppelse gør jo, at der bliver trykket på alt muligt inde i systemet, og det kan blive rigtig slemt. En tarmskylning kan nogle gange sætte gang i værket ... Selvom man selvfølgelig skal finde årsagerne og arbejde på, at systemet bare kører som det skal.
Skjult forstoppelse er en af de plager, jeg selv har været ramt af. Det giver sig udslag i diarré som normalt må behandles med afføringsmidler ... eller tarmskylning. Her den danske overlæge Dennis Raahave om tarmskylning:
http://www.netdoktor.dk/centre/mave/tarmskylning.htm Han arbejder på Hillerød Hospital, der har denne side om emnet: https://web.archive.org/web/20111122...rstoppelse.htm (tilføjet
så her er det altså et hospital, der bruger tarmskylning - ikke en alternativ behandler.
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 23-03-12 kl 09:57
Lignende tråder
-
Irreversibel skade
Av paxx i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 3Siste melding: 23-08-10, 18:53 -
Binyre-skade af hormonforstyrrende kemikalier
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 20-02-10, 23:48 -
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 0Siste melding: 20-02-10, 23:48 -
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 20-02-10, 23:48 -
Operert i jan-99, har fått skade på stemmebåndet!
Av tinka i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 12-08-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker