Sitat Opprinnelig skrevet av bias Vis post
Legen min sier at jeg har Hashimotos, og ut i fra prøvesvarene ikke så mange ille symptomer og tenker at jeg ikke trenger medisiner. Men jeg har jo ille symptomer!!
Han tenker det er pms som er problemet. Jeg har prøvd antidepressiver før, men følte meg så avflatet. Nå tester jeg ut munkepepper og føler det hjelper.
Jeg er så sliten og klarer ikke lese og tenke, spise, trene(?)..... 1 ukes sykemelding nå, og meklingsmøte ift barnet i morgen.
Jeg har fått meldt meg på et kurs om Hvordan leve med lavt stoffskifte, og i morgen skal jeg bestille hastetime til gynokolog.
Noen av dere med lavt stoffskifte/hashimotos og andre som har noen ord/råd/veiledning/tanker til meg??
Hei Bias

Det er da ikke LEGEN som skal fortelle deg hvordan DU har det !!! Når dine SYMPTOMER er ille så har du det ille.
Ikke la deg bli skjøvet vekk av arrogante intetsigende leger! Hvis legen ikke vil hjelpe deg, er det beste å skifte fastlege.
Bare det å ha fått diagnosen Hashimotos kvalifiserer til behandling!

Jeg blir så eitrende sint av leger som egentlig ikke kan noe, og istedet for å henvise til spesialist, leker de «allvitere».
Umiddelbart tenker jeg på replikken: «Skraphaugen har talt» som er blitt et begrep i språket (av rottene i Fragglene i Fraggelberget).

Jeg håper du vil dele dine erfaringer etter at du har vært på kurset Hvordan leve med lavt stoffskifte.

Å LEVE MED LAVT STOFFSKIFTE

Et kurs for deg med Hypothyreose og dine pårørende

Kurset er utarbeidet i fellesskap med Norsk Thyreiodeaforbund Vestfold
lokallag, Endokrinologisk seksjon og Lærings- og mestringssenteret ved
Sykehuset i Vestfold.

Målsettingen er at du som har lavt stoffskifte skal få hjelp til å mestre
hverdagen og oppleve bedre forståelse og kontroll over egen situasjon.