Sitat Opprinnelig skrevet av Ingvild Vis post
Er det slik at man ikke skal ta Levaxin sammen med maten/frokosten?

Pleier alltid å ta Levaxin sammen med mat, jern og drikke kaffe etterpå.
Hvis man altid tager sin medicin sammen med mad og det fungerer godt, så kan man jo fortsætte med det. Men som jeg forstår det, har de fleste mere ud af at tage medicinen en halv time før maden. Det er vist forskelligt fra person til person og der er også forskelle på medicin. Da jeg brugte den gamle Eltroxin, havde jeg ingen anelse om, at jeg burde vente en halv time med at spise, og da jeg altid læser indlægssedler til medicin, er jeg 99,99 procent sikker på, der ikke stod noget om det dér heller.
Med Ny Eltroxin og Euthyrox derimod var jeg nødt til at have den halve time imellem, også selvom jeg tog mere af det end jeg havde taget af den gamle Eltroxin.

... og så er der noget med, at kaffe gør et eller andet, men jeg husker ikke hvad. Men igen, hvis man er vant til at gøre det sådan, og det funker, så har man jo indrettet sig med det, og det går fint. Skifter du fremgangsmåde vil du nok kunne mærke det på en eller anden måde - måske vil medicinen virke stærkere.

Jern og stofskiftemedicin skal holdes langt fra hinanden. Og jern bør ikke tages sammen med mad, da man så mindsker optaget af det. Jeg tager jern sidst på eftermiddagen - når og hvis jeg husker det For så er det langt fra både medicin og mad. Jeg mener ikke, to timers afstand er nok. Her https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=10277&page=4 er en der giver mig ret i dette, # 33

Nielsigne

Ps.
Det duer ikke at drikke saft af grapefrugt i forbindelse med stofskiftemedicin og vist heller ikke sammen med anden medicin. Der er noget specielt med grapefrugt.