Viser søkeresultater 1 til 10 av 278
Threaded View
-
27-06-05, 13:21 #11
Her er svaret fra redaktøren i "Mat og Helse" :
Hei selv!
Synd at du ikke har råd til å abonnere, for det er mye billigere enn løssalg. Vi kommer jo til å skrive interesssante ting i hvert nummer… Ellers har vi vært inne på hypotyreose flere ganger, bla. i forbindelse med radioaktivt nedfall (radioaktivt jod hemmer skjoldkjertelen), kokosfett og selen (som stimulerer tyroksinproduksjonen).
Hvis du finner ut hvor man kan få tak i Armour kjertelekstrakter, er jeg svært interessert i å vite det. Det anbefales bl.a. av Broda Barnes, som er spesialist på hypotyreose, et problem som trolig rammer langt flere enn vi tror. Selv brukte jeg T3 i fem år da jeg var ung (169-74), men fant ut at det ikke var nødvendig…
vh
Dag Viljen Poleszynski, dr.philos.
Fagredaktør Mat&helse
Noen som kan hjelpe??
Vil veldig gjerne sende svar tilbake til han så fort som mulig!
Her kommer en ny runde fra Jar. Jeg har nok bommet litt på tittel. Han er Fagredaktør i bladet, men jeg ser at han nå har sendt kopi til Cathrine Badendyck, som er Redaktøren.
Sent: Monday, June 27, 2005 3:38 PM
Veldig hyggelig!
Broda Barnes har skrevet flere bøker om hypotyreose. Vet ikke om de er i salg, men ta en søk på nettet på navnet, så kan du få opp noen titler. Den beste indikatoren på lavt stoffskifte er temperaturmåling, som beskrives i bøkene.
En mulighet for å øke skjoldkjertelfunksjonen er også å ta tilskudd av jod, inntil 1000 µg/d, samt vitamin A (tran).
vh
Dag Viljen
Dag Viljen Poleszynski, dr.philos.
Fagredaktør Mat&helse
Han er i det minste interessert. Får håpe det kommer noe poitivt ut av det!!
Meg igjen
jeg er "i siget". Legger ved en side av denne Broda Barnes. Innholdet er vel ikke ukjent for de fleste, men kan hun være noen vi kan kontakte?
http://www.dr-overbye.no/skoleles.asp?ID=7
Jeg har ikke så mye trening i å kopiere linker så jeg vet ikke om jeg gjør dette riktig
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker