Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Erfa Thyroid og diabetes
Threaded View
-
04-09-11, 10:55 #1
Erfa Thyroid og diabetes
Hei S.M.

Det å bli stiv i kroppen erfarte jeg også på Levaxin. Jeg hadde i fire år kun levaxin T4 og fikk kombibehandling mars 2009. De siste tre år på Levaxin var dosen 100mcg/dgl, men da jeg fikk Liotyronin i tillegg (10 mcg/dgl) ble dosen Levaxin satt ned til 75 mcg. Vi økte Liotyronin til 20 mcg etter fire uke men beholdt Levaxin 75 mcg.
Etter to år på denne doseringen hadde jeg fått såpass mange tilleggsproblem, blant disse; stivhet i kroppen, anklene og hele dette leddet i foten sviktet, dovnende hender (karpaltunellsyndrom), krampe i leggene, søvnproblem (apnea), snorking, myxødem, ødem, nedsatt muskelkraft, hælspore (Plantar fasciitis), vekttap-platå, akne i hodebunnen, at jeg ville heller prøver Thyroid Erfa.
Disse plagene oppstod etter at jeg i alle år, forut for diagnosen i februar 2005, allerede hadde dårlig konsentrasjon, var glemsom, hadde "brainfog", var irritabel, snakket feil, fikke infeksjoner minst to ganger i året, la på meg uten å ha matlyst.
Hvis syntetiske medisiner gjør så mye ugang i kroppen kan jeg ikke skjønne at de er de eneste leger får lov å skrive ut på blåresept!!
Legen Lars Omdal, som skriver i bladet Thyra, anbefaler f.eks ikke Armour eller Thyroid til folk med sukkersyke! Min mann har begge deler (hypotyreose og diabetes 2), så jeg ringte til Thyra da det stod en artikkel om Armour og diabetes for noen år siden, og fikk til svar at diabetikere ikke kan ta grise-tyroxin. Jeg tror jeg snakket med Bente Bakke, men finner heller ikke ut hvordan å kunne kontakte Lars Omdal og spørre ham selv. Dette skjer antakelig kun via Thyra!
Men, hva gjorde folk som hadde både hypotyreose og diabetes før i tiden da det ikke var annet å få enn grisetyroxin ??
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 0Siste melding: 06-07-10, 11:58 -
Erfa Thyroid fra fastlegen
Av BeritM i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 25-04-10, 08:38 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat
Bokmerker