Er helt ny i dette, og synes det er VELDIG vanskelig å sette seg inn i. Så da jeg snublet over dette forumet,ble jeg sjeleglad.

I mars mnd fikk jeg diagnose hypothyreose. Jeg ble satt på levaxin 25 mg og økte gradvis til 1,5 tablett daglig. Etter å holdt dette en periode følte jeg ingen bedring, og gikk til legen igjen (utenom rutinekontrollene). Da fikk jeg beskjed om å ta 1 tabl folinsyre i tillegg da jeg hadde mangel på dette også, og at det var det som forårsaket trettheten min.

Nå har jeg fulgt dette i ca 4 mnd, men føler meg fortsatt elendig. De dagene jeg prøver meg i arbeid kan det ikke ta mer enn 3-4 timer før jeg er helt utmattet og må legge meg nedpå igjen for å "lade opp". Har også mye rare hjerterytmer, og er rett og slett urolig i kroppen hele tiden. Det blir da vanskelig å lade opp så lenge jeg ikke klarer å slappe av i liggende stilling heller. I tillegg har jeg vært plaget av noe som sitter i svelget. Føles som om det er en ting som er i veien. I de verste periodene har jeg vanskelig for å svelge mat. Var på ultralyd, men de kunne ikke finne noe :/

Har kommet til et punkt hvor jeg rett og slett er litt fortvilet over hva jeg skal gjøre. Føler jeg blir møtt med et sukk på legekontoret, og da er det ikke så fristende å "mase" lenger. Legger ved siste prøvesvar. Som sagt er jeg helt ny i dette, så disse prøvesvarene er foreløpig helt gresk for meg :(

Håper det er noen her som har noen råd på hva jeg kan gjøre videre.

eGFR= >60 (60-150)
S-ASAT= 17 (15-35)
S-ALAT= 11 (10-45)
S-TIBC= 64 (49-83)
S-TSH= 2.29 ( 0.30-4.50)
S-FT4= 18.4 (11.0-21.0)
S-Anti TPO= 389 (0-100)
S-Folinsyre= 4.2 (>5.0)