Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
25-07-11, 08:44 #1
Presentasjon Tussemaja :)
Heisann
En presentasjon av meg
Jeg er en dame på straks 40 år. Har 3 barn er er gift med verdens beste mann. Vi har vært gift i 20 år nå <3
Jeg har "alltid" vært trøtt, men det har vært pga lav blodprosent og lavt jernlager. Legene har ment at dette kommer av store mensblødninger.
Da jeg var 18, omkom begge mine foreldre i en bilulykke. Jeg syns selv jeg har klart meg godt likevel, men leger har " brukt dette mot meg" når jeg har prøvd å få hjelp til å få mere overskudd.
Har også vært hos psykolog pga dette, men hun mente at jeg ikke trengte noe hjelp, for det virket som jeg har bearbeidet dette godt.
De siste 5-6 årene har jeg flere ganger vært hos fastlegen, og turnuskandidat ( for legen min hadde ikke time..), og jeg har sjekket mange ting for å finne ut hva som feiler meg...Tror ikke stoffskifte har vært sjekket..
Jeg prøvde for 4 år siden hormonspiral for å slippe store mensblødninger. Da legen mente at dette var grunn til lav blodprosent og lavt ferritin.
Bivirkningene var fæle, puppene var så vonde at jeg sov med bh, og å dusje var vondt. Jeg fikk migrene minst 1 gang i mnd, mot kanskje 3 ganger i året før....
Mensblødningene ble ikke borte, det ble mindre men oftere...
Etter 18 mnd orket jeg ikke mere og fjernet spiralen. Og fikk verre blødninger enn jeg noen gang hadde hatt, og migrene 3 ganger i mnd...
Dro tilbake til legen og han anbefalte at jeg fjernet livmoren min. Dette gjorde jeg for 10 mnd siden. Og for en lettelse, ikke hatt migrene siden
Men oppi alt dette har jeg spurt om stoffskifteprøver, noen legen bare tok en gang, og jeg visste lite om dette, så jeg godtok når legen sa alt var bra.
Helt frem til mars i år. Da fikk jeg tatt nye prøver og fikk de skrevet ut og kontaktet forumet her, og fant ut at jeg har jo lavt stoffskifte.... Ventet på at legen skulle kontakte meg, men etter 2 mnd bestillte jeg time selv, og kom til en annen lege.... Han fant ut at jeg var lav, og bestillte time hos spesialist, etter 4 uker igjen fikk jeg begynne på levaxin, 100 mcg. Har nå brukt dette i 4 uker uten å merke den store forandringen...
Har en datter som har skrivd litt på forumet her, hun har muligens stoffskifteproblemer, hun skriver under navnet "tossa" her.
Har en datter til på 16 som skal til legen på onsdag og sjekkes ut. Hun har strevd med angst de siste årene, og etter å ha lest her MÅ jeg jo bare sjekke ut stoffskifte hennes.
Dette var litt om meg
Klem Tussemaja
Lignende tråder
-
Presentasjon Cannari
Av Cannari i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 20-02-12, 13:39 -
Presentasjon av meg
Av Caroline i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 23-05-10, 10:45 -
Ny her og vil gi en kortfattet presentasjon
Av hppybara i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 17:25 -
Ny presentasjon
Av Elis@beth i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 26-08-07, 21:30 -