Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
27-06-11, 18:00 #1
Har opplevd mitt første Thyroid Storm...
For noen uker siden opplevde jeg min første Thyroid storm. Dette skjedde etter at jeg tok noen antibiotik for hva min legen betegnet som kroniks bronciatic infeksjon. Tilsynelatende det som har skjedt var at medikasjonen tok knekken på infeksjonen, og siden tilstanden var kronisk har trolig mine binyrer arbeidet i høy gir for å prøve å tar knekken på infeksjonen i lang tid. Etter noe dager klarte antibiotikan å stabilisere infeksjonen, så kombinasjonen av binyrer som var i høy gir, og amour medisineringen jeg tar til daglig, resulterte i et stygg Throid Storm. Jeg kontaktet legen min og han rådet meg til å stoppe thyroid medcation i en stund, til jeg får hypo symptomer, og starter igjen medisinering med amour sakt oppover.
Legen min forklarte det som har hendt slik...
1-Thyreoideahormoner er lagret i skjoldbruskkjertelen. Og blir tilgjengelig når det er tilgjengelig kortisol, hvis det ikke er kortisol, de bare sitter og gjøra ingenting
2-Når kortisol viser seg i overkant, vil de ta så mye som de ønsker av thyreoideahormoner mye mer enn de 2 armour grain jeg pleie å tar, og fortsatt forårsake hyperthyroid symptomer.
Etter 1 uke uten noe thyroid medisiner, tok jeg blodprøve og resultatet var som følger.
Dato 09/06/2011
ALAT 54 U / L> 70
B-HP 14,7 g/100 ml 13,4 til 17,0
FT4 6,5 pmol / L 11,0 til 23,0
Kreatin 81 umol / L 60-105
P-Hemocystin 6,7 umol / L 60 til 15,0
S-FERIT 93 ug / l 20-300
S-Folta 15,3 nmol / L> 5,7
S-Fritt T3 2,6 pmol / L 03.05 til 06.05
S-Gamma GT 17 U / L> 115
S-GFR. Estimert MDRD 90 mL/min/1.7> 65
S-Glukose Ikke raske 4,6 mmol / L Alltid *- Merket
TSH 2,7 mU / L 0,20 til 4,0
VIT-B12 548 pmol / L 170-650
t 4 og t 3 å vare lav, jeg begynte igjen med 1 grain amour, og etter noen dager gikk jeg tilbake til min opprinnelige dose på 2 grain armour.
Det ser ut at feritin er lav har. Etter jeg fikk disse resultater har jeg begynt med å tar HEMOFER. Disse HEMOFER er rester av noe jern tilskud kona brukte. Mitt spørsmål er det rektig å bruker dem, noen med noe forslag
Merkelig etter noen dager etter throid storm følte jeg så mye bedre enn jeg har følt for en veldig veldig lang tid. Stemningen var god, selvfølelse var utmerket, energien var top. Nok en gang var jeg i stand til å observere meg selv100%, ser meg selv, og være klar over meg selv. Smmen lignet med tidligere er jeg i litt bedre god form. Men ikke så godt som det var likke etter jeg hadde opplevd Thyroid Storm.
Lignende tråder
-
Subacute Thyroiditis Causing Thyroid Storm
Av Anisa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-11-10, 11:44 -
Noen andre som har opplevd lignende?
Av luripus i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 24-08-07, 12:32 -
Jeg fikk påvist lavt stoffskifte etter at jeg fikk mitt første barn
Av Line i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 38Siste melding: 09-04-07, 22:40 -
Mitt første møte med en PC
Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 06-07-06, 21:48

Svar med sitat

Bokmerker