Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Verking i leddene
Threaded View
-
01-03-11, 17:05 #1
Verking i leddene
Jeg vet at et av symptomene på lavt stoffskifte er ømme ledd og muskler. Men jeg har likevel begynt å frykte at en eller annen form for revmatisme er under utvikling hos meg. Den tiden da jeg bare tok levaksin var jeg konstant øm og stiv i kroppen. Deilig var den dagen jeg tok min første armour thyroid tablett. Virkningen kom etter 15 minutter. Jeg ble varm i kroppen for første gang på årevis, og jeg følte meg nesten litt gelèaktig i kroppen (på en god måte).
Siden det har jeg stort sett vært fri for smerter, med unntak av "anfallene" mine som før var sjeldne, men som nå kommer hyppigere.
Det foregår på denne måten: Jeg våkner om morgenen og er fullstendig stiv. Det er vondt å stå opp. Jeg hutrer og fryser utover dagen, og når jeg endelig får lagt meg ned, er det med alle dyner og pledd jeg kan oppdrive. Så sovner jeg som regel. Når jeg våkner "koker" det i leddene. Det stråler ut varme fra de leddene som er angrepet. Det kan være kne, albuer, eller fingrene. Man ser ingenting på utsiden, som at det er rødt eller hovent. Men det er fryktelig varmt der hvor det er vondt. Det verker noe fryktelig i en dag ca, og etterpå føler jeg meg helt fin, til neste "anfall". Før kunne dette skje en gang hver 3. måned eller sjeldnere. Og jeg har tenkt at jeg vel har spist noe jeg ikke tåler. Men nå synes jeg "anfallene" kommer hyppigere. Jeg vet om et par ting som kan utløse det: Rødvin, jerntilskudd og julemat..... Ellers så har min mor sjøgrens syndrom, men jeg er ikke spesielt plaget med tørre slimhinner, så jeg tenker at jeg kan utelukke det. Jeg har lest om de mest vanlige revmatisme sykdommene, men jeg synes ikke det er noe som passer. Men det finnes visst flere hundre autoimmune sykdommer som kan angripe leddene, så jeg har ikke kommet igjennom alle enda
Jeg håper egentlig at det er pga hypothyreosen at jeg har det sånn. Har ikke lyst på flere autoimmune sykdommer nå!
Til dere som sliter med ledd og muskelverk pga hypothyreose, kommer det i sånne "anfall" hos dere også? Eller mer konstant hver dag? Hvordan er smertene deres? Flytter de seg?Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Verking i hender
Av tobarnsmor i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 11Siste melding: 22-09-10, 21:46 -
vondt i leddene og hovne fingre
Av Siriusen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 21-05-09, 12:00 -
Verking i ledd og muskelatur...
Av Shanita i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 12Siste melding: 02-09-07, 19:34 -
vondt i leddene??
Av villemo i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 6Siste melding: 11-06-06, 22:48

Svar med sitat
Bokmerker