Er det noen her som går på en slik ordning?

Hadde møte med NAV i dag, og det ble da satt i stand en slik ordning. Jeg har jobbet i snart 3 år, kanskje mer, i kommunen her jeg bor. Da gikk jeg på en ordning som innbar at jeg fikk penger fra sosialen for å jobbe. Nå når jeg skal over på den nye ordningen, blir det på samme arbeidsplass, og i samme yrkesrolle. NAV krevde at jeg skulle jobbe 50%, altså 4 timer hver dag, arbeidsdager. Noe jeg ikke har sjans i havet til. Og det sa jeg i fra, klart å tydelig. Skulle jeg det, krevde jeg å få at de kjøper en sofa til meg, slik at jeg kan hvile på kontoret. Og så krevde de at jeg skulle møte opp kl 10 på jobb, og da sa jeg at jeg måtte overnatte på kontoret for å klare det.
Men til slutt kom vi fram til en ordning. De skriver at jeg skal jobbe 50%, men med forbehold. At jeg kan jobbe etter som formen til sier det, men dog min 3 timer 2-3 ganger i uken, ellers går de bort i fra avtalen.
Jeg får en fast sum i mnd, ca 4000 kr, og da er litt skatt trukket i fra. NAV betaler til kommunen det beløpet, og de igjen, betaler til meg.

Er dette en god deal, eller prøver de å lure meg ut i 100% arbeid? Det virket slik på den ene som deltok på møtet, at å jobbe 100% skulle være alles mål. Og at det var det beste han viste, å jobbe full tid. Jeg måtte da forklare han om alle mine sykdommer og plager, noe han måtte bite i seg, virket det som.

Jaja, jeg vil nå helst bare sove og sove, og gi f*** i alt rundt meg, men det går jo ikke.... Det er så tungt å måtte puffe meg selv i baken hele tiden. Hele tiden må jeg bruke tid og krefter på å gjøre ting. Stå opp, rydde, gå ut, osv. Men har jeg ikke jobb, vil jeg nok stenge ytterdøren for godt igjen, å aldri gå ut av den igjen...