Sitat Opprinnelig skrevet av jolene Vis post
Ved å være flere er det i allefall enklere å finne fram til løsninger.

Jeg begynte på calcigran forte som deg, men siden dvitaminen ikke gikk raskt nok opp fikk jeg store doser d2 som jeg skulle ta en gang i mnd. Jeg sluttet etterhvert med Calcigran siden jeg fikk metallsmak i munnen og legen mente det kunne være årsaken.

Dvitaminet mitt var på det høyeste når jeg kræsjet, så det er nok ikke det.

Jeg synes også det er tungt psykisk å kræsje igjen, og spesielt synes jeg det er tungt siden jeg føler meg "låst" i en diagnose og må undersøke alt selv. Jeg har bestilt blodprøver fra alle behandlingsstedene jeg har vært innom de siste 10 årene som jeg har vært syk... Kanskje svarene finnes der...
Det samme har jeg gjort. Jeg ser at d-vitamin aldri har blitt undersøkt på meg tidligere, men det har vært mye annet som har vært utenfor referanseområdet, men som har blitt oversett de siste 5 årene, blant annet SHBG (som jeg ikke vet helt hva har å si), en periode hadde jeg B12-mangel uten å få beskjed tydeligvis for noen år siden, men nå er det bra igjen i følge siste prøve som ble tatt. Jeg har prøvd å grave meg fram til hva som feiler meg, men jeg ender alltid opp på dette med D-vit og PTH.

Tok du d-vit lenge før nivået økte? Det kan ikke d2 som gjør deg sykere igjen? Jeg har hørt endel negativt om det i forhold til d3, men jeg aner jo ikke hva som er sant med tanke på at det finnes så mange ulike synspunkter.