Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Tråd: S-reverse T3

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard S-reverse T3

Hei,
    Fikk i dag igjen en prøve fra Aker , Hormonlab.
    Den viser en S-reverse T3 refområde: 0,14 - 0,54. Min ligger på 0,97 Min prøve ligger altså langt over hva som er øvre grense, MEN, er verdien min så høy at den kan ha innvirkning på noe i systemet?

Jeg har fortalt tidligere at jeg har hatt høye verdier på T3 og T4, men har fått disse ned ved og seponere Levaxin og suplere med Liothyronin. Det virker for meg som det er enklere og stabilisere /blodverdier/form/hverdagen på kombinert bruk av medisiner. (jeg medisinerer ikke blodverdiene, men de gir meg en pekepinn på hvor jeg ligger. Har fortsatt ca T4 -30 og ca T3-10
    )
    Det var jeg selv som ba om denne prøven etter og ha lest ett langt innlegg på forumet her. Jeg konkluderte etter og ha lest at jeg faktisk hadde en høy S-reverse T3, fikk konstantert det ved blodprøve, men vet selvsagt ikke om min verdi er høy nok til og skape ugang.

Noen som vet litt om dette?

-M-

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: S-reverse T3

Hej Pluto For sent til at skrive side op og side ned som svar på dit spørgsmål, men ja, der kan være forbindelse mellem rT3 og f.eks. din høje dosering af hormontilskud. Thyreoideahormonresistanse var vist nævnt i den forbindelse på et tidspunkt. Her er et lille site Reverse T3 and Thyroid Resistance, A guide to the treatment of Thyroid resistance written for the brain fogged patient og se om noget af indholdet ikke kan give dig de svar du har brug for. Nat, nat
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    65
    Meldinger
    114

Standard Sv: S-reverse T3

Takk Anisa, her fant jeg mye som stemmer med min kropp og hva jeg mistenkte. Det eneste jeg ikke kunne finne ut av var rene tallverdier som jeg kan sammenligne med. (kanskje ikke viktig...kroppen sier mer en tall. )
    Sunn fornuft og forståelse er bedre en "rene tall", så jeg skal printe ut flere sider og ta med til min lege.

-M-

Lignende tråder

1. Reverse Triiodothyronine (rT3)
    Av Thomas W H i forumet Sygdommer som ligner hypothyreose
    Svar: 43
    Siste melding: 08-07-12, 18:13
  2. Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ?
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 8
    Siste melding: 21-04-10, 21:04
  3. Binyrer og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3)
    Av Bittebitt i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 18-04-09, 16:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn