Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
    baremei Gjest

Standard Råstoffproblemer i Armour-produksjonen

Jeg måtte fornye lageret mitt, men apotekene klarer ikke skaffe 2 grains Armour. I datasystemet står det at produsenten har vanskeligheter med tilgang på råstoff.

Så jeg måtte kjøpe 1 grain og ta 2 tabletter i stedet, det blir endel dyrere.

Så vet dere at hvis dere er i ferd med å gå tomme kan det være lurt å kjøpe uten å drøye for lenge, selv om de har andre styrker på lager blir det dyrt og man må ta flere piller.

Det var visst ingen umiddelbar fare for at det tømmes på lager for de andre styrkene, men hvis problemene vedvarer kan det jo skje.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard Sv: Råstoffproblemer i Armour-produksjonen

Ikke råstoffproblemer, men de bygget om hele produksjonen og visse styrker ble ikke produsert (2-grain og større). det har vært tusenvis av postinger på de amerikanske forumene.
    De andre produsentene har også vært litt tomme fordi Armour-brukerne har måttet kjøpe de andre. Men det var ikke råstoffet som manglet, men ombygging som har skylden.
    Flere millioner pasienter bruker Thyroid USP i statene og etterspørselen er stor.

Et annet alternativ er Time Caps Thyroid USP og apoteket burde kunne skaffe det, og det er spesielt gunstig hvis de tar en en boks med 1000 tabletter.
    Koster sånn 12-15 dollar for ens lik stor boks.
    Ggjelder all generisk Thyroid USP.
    Vi her i skandinavia er vant med forseglede bokser på 100 eller blisterpakker sånn generelt ved medisiner. I USA så tar de inn store bokser og teller (og så tar de ofte feil eller teller feil eller de gir deg et billig synonympreparat...)

har du spurt apoteket om de kan skaffe Erfa Thyroid fra belgia? (Har hørt rykter om at vårt Levaxin lages hos erfa i Belgia)

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    33

Jeg har hatt inne bestilling på 2 grain gjennom apoteket her siden april i fjor. De har ennå ikke kommet. Sykt irriterende å betale så mye mer enn det som hadde vært nødvendig.

Jeg vet jo at man ev kan importere selv, men orker ikke styret.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Jeg har da kjøpt 2 grain flere ganger etter april i fjor, så da er det ditt apotek som tuller. Tilgjengeligheten for 2 grain har jo ikke vart så lenge, jeg hentet sist i oktober-november (sånn ca, tror jeg). Hvilket apotek er det?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    33

Er det sant?
    Jeg har liksom stolt på det de sier. De sier at de nylig har sjekket igjen og bare fått utsatt dato på leveranse. Tror jammen jeg skal ta meg en prat med dem igjen Det er et Vitus-apotek, om det har noe å si.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

baremei Gjest

Akkurat nå får du ikke kjøpt 2grain, men at de ikke har hatt tilgang siden april er bare tull.

Vitus jeg handler hos også, og hentet 2x60mg senest i forrige uke. Lavere styrker er fremdeles å få kjøpt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Forsøk å bestille 1,5Grain - det finnes iallfall i flere netbutikker.
    Det er ikke mange dagene siden det kom i de jeg handler i, men gjør et nytt forsøk ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    33

Sitat Opprinnelig skrevet av baremei Vis post
    Akkurat nå får du ikke kjøpt 2grain, men at de ikke har hatt tilgang siden april er bare tull.

Vitus jeg handler hos også, og hentet 2x60mg senest i forrige uke. Lavere styrker er fremdeles å få kjøpt.

60mg (1 grain) får jeg og kjøpt. Men det blir jo nesten dobbelt så dyrt som 2 grain.

Må en tur på apoteket i dag, og da skal jeg snakke med dem. Føler meg lurt og snytt. Lyst til å fortelle hvilket apotek som har skaffet deg 2 grain, baremei? Så har jeg noe konkret å fortelle dem.

baremei Gjest

Vi tar det en gang til:

Akkurat nå får du kun kjøpt 60mg og lavere, 1 grain, 2 grain er ikke å få tak i. I datasystemet til Vitus står det at grunnen er råvareproblemer hos produsenten.

Vanligvis får du kjøpt 2 grain, bare fabrikken i USA kommer igang igjen.

På Vitus kjøpte jeg sist 2x1grain (2 krukker, altså). Og ja, det blir dobbelt så dyrt. Alternativet er å bestille på nett eller å bli syk igjen. Jeg kjøpte altså på apoteket, men har satt igang en bestilling på 2 grain, slik at så fort det kommer ringer de meg.

Men forrige gang jeg hentet, i november, fikk jeg kjøpt 2 grain.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    33

Jeg har vært på apoteket igjen. De påstår fremdeles at INGEN har kunnet skaffe 2 grain på de 10 månedene jeg har hatt inne min bestilling. Var derfor jeg lurte på hvilket apotek som du har fått 2 grain fra tidligere. Råvareproblemer har jeg fått oppgitt som grunn de siste 10 mnd og.

Vurderer å få tak i fra andre steder nå.

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn