Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
28-05-08, 14:02 #1
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 4
Trenger raskt svar fra noen som er operet!
Takknemlig om jeg kan få raskt svar,da jeg innom kort tid,dvs. 2 uker,er satt opp til operasjon...kom brått på,var innstilt på evt.operasjon i høst.Jeg har hyperthyreose,Graves sykdom og Oftalmopati(øyesymtomer)Iet år har jeg fått blokkerende behandling med Neo Mercazole 30mg daglig,(samt en liten dose Levaxin i tillegg,ukentlig 750 mikrgram)Er nå plaget med symptomer som uro,rastløshet som følge av hyperthyreose.Lurer på om jeg etter en evt. operasjon får plager som depresjon,vektøkning,dvs.mer plager soim er typiske for de med hypothyreose(dvs lavt stoffskifte) Veldig takknemlig får om noen som er operert og som har Graves sykdom(evt. også med Oftalmopati)kan gi meg svar,gjerne raskt,da jeg er satt opp til operasjon og har mine tvil.Hvordan har tiden etter operasjon vært med hensyn til symptomer?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-06-08, 23:09 #2
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 4
Kan noen svare på innlegget til Mumi angående livet etter at en har operert bort hele skjoldbruskkjertelen , om symptomene ligner de med lavt stoffskifte(depresjon,vektøkning,trett m.m.)Det haster med svar;Mumi er som nevnt satt opp til operasjon om en uke! Veldig takknemlig for raskt svar!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
08-06-08, 10:36 #3
Hei..skjønner at du er engstelig, og fortvila fordi du ikke har fått noen svar. Jeg har ikke din diagnose, men her inne (øverst på sidene) finner du ulike alternativ. Klikk deg inn på "søk" og skriv stikkord for ulike alternativ du lurer på. Da vil det helt sikkert komme opp mange svar under ulike tråder, tipper jeg. Håper du finner noe som kan gjøre deg litt tryggere. Lykke til iallefall!!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
08-06-08, 10:43 #4
Har du forresten lest alle innlegga under denne tråden?Sikkert stor mulighet for at noe av det du lurer på er beskrevet her inne fra før...
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
08-06-08, 19:15 #5baremei Gjest
Du får ikke svar fortere selv om du spør hvert kvarter. Folk svarer når de kan. Jeg har slettet de to siste, like innleggene.
Hvis du er sånn i tvil har du ikke fått god nok informasjon fra legene, og bør be om en time på forhånd for å få svar på spørsmålene dine.
I min verden er "alt" bedre enn å gå med konstant og varierende drittal tilstand, så hvis radioaktivt jod ikke er et alternativ du har blitt presentert for ville i hvert fall jeg valgt operasjon.
Jeg hadde knuter i kjertelen som med nuket med jod, men har operasjon i båkhånd om knutene skulle gjenoppstå.
Skal du fjerne hele eller halve kjertelen? Med halv kjertel kan du utmerket godt leve uten noen tilskudd, jeg har en mann som gjør det, og har stabile, fine blodprøver hvert år.
Med hele kjertelen må du ta levaxin resten av live, og i de fleste tilfeller går det helt fint. Skulle det ikke gjøre det har du igrunnen byttet en tilstand med en annen, om den er bedre eller verre er umulig for oss å svare på (selv om jeg personlig tror at lavt er lettere å behandle enn høyt som svinger, som ditt, jeg har hatt begge selv).
Det finnes Liothryonin og Armour som alternativer hvis levaxin ikke virker optimalt.
Men ring sykehuset der du skal opereres og be om en time, bare si det som det er, at du er veldig i tvil og har mange spørsmål. De pleier å ta hensyn til det.
-
09-06-08, 01:02 #6Hildemor Gjest
Hei

Jeg forstår at du er urolig - dette kom tydelig litt brått på deg, i og med at du forventet operasjonen på et senere tidspunkt. Det er synd at du ikke har fått mer informasjon enn det du sitter på. Det er vel en grunn til at operasjon nå skal gjennomføres. Om det er knuter, eller at de ikke får kontroll på det høye med Neo eller hva det måtte være.
Jeg har selv hatt sykdommen, men er ikke operert. Jeg har tatt radioaktivt jod, men utfallet er jo som regel det samme. En ikke-fungerende kjertel og livslang behandling med Levaxin.
Livet etter radioaktivt jod bød på lavt stoffskifte med energiløshet og noe vektoppgang. Det fikk jeg imidlertid bort igjen, når jeg orket og aktivisere meg igjen.
Jeg bruker da Levaxin og det har vært mye dosering opp og ned, med symptomer på både høyt og lavt. Stabilt har det ikke blitt. Men du er ikke meg og derfor er det umulig og si hvordan din fremtid blir med en ikke-fungerende kjertel. Du må rett og slett bare ta ting som de kommer.
Vektoppgang er det en del som opplever - så det kan du jo i utgangspunktet være oppmerksom på. Dvs passe på kostholdet ditt og holde deg i aktivitet når du har ork til det.
Lykke til med operasjonen
Svar med sitat
Bokmerker