Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
30-09-07, 12:24 #1
Hva skjer? Rotfylt tann, Armour, temp, søvn
Noe skjer, kanskje... Men hva?
Jeg har jo trolig hatt en betennelse på ei rot av ei tann i mange år. Tannlegen har vært i tvil, for tidligere har det vært foretatt en rotamputasjon på i alle fall en av røttene på tanna, men det har kanskje vært en liten skygge ved den ene rota. Og den har i alle fall alltid vært vond, og ikke til å tygge med.
Så, så gal som jeg er, trakk jeg tanna på tirsdag... For jeg har lest en del om sykdom i kroppen pga betennelse i munnen og kavitasjon og amalgam og slikt.
Samtidig fikset jeg ei tann som det hadde knekt litt av + boret ut amalgamet i nabotanna - dette med sånn duk som skal beskytte mot amalgamet. Men når tannlegen trakk den rotfylte tanna, så delte han den, og da uten duk, så da ble jeg jo utsatt for amalgam likevel.
Vel... Etter tannbehandling og dagen etterpå, ble jeg fryktelig varm. De to dagene før tannlegen tok jeg 2 Grain Armour i forhold til 1 1/2 Grain tidligere. Dagen hos tannlegen tok jeg bare 1 Grain. Hadde ikke sovet i det hele tatt natta før, og det var ikke pga nerver, men "kjemi" i kroppen.
Så jeg ble altså så varm.... Været var veldig fint i disse to dagene, men jeg svetter nå da uforholdvis mye...? Var spesielt varm i ansiktet, husker jeg.
De neste to dagene tok jeg 1 1/2 Grain. Vi fikk iskald vind, og jeg ble fryktelig dårlig igjen.
Nå har jeg tatt 2 Grain daglig igjen de siste 3 dagene.
I natt sov jeg bedre enn jeg noensinne kan huske. Jeg var langt "nede", for veien "opp" var lang. Likevel ikke så forferdelig dypt hele tiden, for jeg kan huske en god del drømming. Det har regnet mye i natt, og jeg tror da også at vi fremdeles har en god del vind.
Natt til i går var jeg først veldig, veldig dårlig - "binyresyk"... ? Kald vind, frøs, selv med to vinterdyner, mareritt... men ikke hjertebank... Men så tror jeg at det skiftet i løpet av natten, for når jeg våknet, så kom jeg også da et sted "langt nede fra" ;)
Hva påvirker meg? Er det betennelsen fra rota som nå er vekk? Er det Armouren? Er det været som vanlig? Likevel, har i 1 1/2 natt hatt en type søvn som det er mangfoldige år siden jeg har hatt. Og jeg tror heller ikke jeg er fullt så utmattet så mye av tiden nå. Ã…ja, regn og lavtrykk er jo som regel det beste for meg, men blåser det samtidig veldig mye, så hjelper det ikke. Er det bare vinden som snur (nord, nordvestlig vind er jo det verste for meg)?
De to siste dagene har jeg vært veldig hoven i ansiktet og på hendene...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
30-09-07, 12:42 #2
For meg finner jeg at kroppen har blitt som filosofi.. Det finnes flere vinkler og få svar
Ikke for å ta motet i fra deg altså, men jeg kjenner igjen tankerekkene når noe dukker opp. La oss håpe og krysse fingerene for at det er Armouren, for bedre søvn betyr bedre helse og større motstanskraft!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-09-07, 13:55 #3
Jeg fjernet alt amalgam tidlig på 90-tallet fordi jeg jo hadde blitt trøttere for hver amalgam hele livet mitt, og endelig hadde jeg en tannlege som ville gjøre det. Etter første fjerning (uten duk...) lå jeg og sov mest i en uke.
-
30-09-07, 14:11 #4baremei Gjest
Tanna skal jeg ikke mene noe om, men jeg synes du surrer noe fryktelig med dosene dine. Hvorfor holder du deg ikke til en dose over tid, slik at kroppen får en sjanse til å stabilisere seg? Men litt mye og litt mindre i hytt og pine (selv om jeg skjønner du har en plan med det) finner du ikke ordentlig ut hvilken dose du har det best på.
Go steady, girl!
8)
-
30-09-07, 23:59 #5
Helleu
Baremei
Jeg holder meg på doser over tid, men når jeg introduserer en økning, så protesterer kroppen noe så veldig. Derfor introduserer jeg, så går jeg litt tilbake, så går jeg på igjen. Den eneste måten jeg får kroppen med på dette her, som jeg har funnet ut av. Denne gang var det faktisk så enkelt som å tenke 1 Grain Armour 1 dag og 2 Grain Armour neste dag = 1 1/2 Grain i gjennomsnitt pr dag over to dager. Og grunnen er jo selvsagt at siden jeg ikke fikk sove på de 2 Grainene, så skulle jeg da ikke til å overbelaste systemet ytterligere den dagen jeg skulle til tannlegen - ille nok å måtte kjøre milevis fram og tilbake uten søvn. Så gire meg så jeg blir skikkelig dårlig på enda mer Armour - altså 2 Grain også denne dagen. Og enda mindre sjanse for å sove neste natt også. Ja, du har rett - jeg har en plan, men det er ikke lett å finne ut av det når denne elendige kroppen protesterer på det meste. Ellers har jeg stått på 1 1/2 Grain daglig siden jeg sist fortalte om dosering. Så det jeg forteller her i første innlegg, er mitt forsøk på å komme meg videre til 2 Grain. Det er denne måten jeg har klart å komme så langt på, ellers måtte jeg bare kuttet det ut igjen helt fra starten pga alle bivirkningene/reaksjonene. Sånn er det med den saken! ;)
Nora
Jeg er nå rimelig sikker på at jeg ikke reagerer på amalgam, for når han delte (boret, klorte, skrapte) den tanna med betennelse på rota, så hadde han jo ikke duken der, og den var jo full av amalgam - helt opp i røttene. Jeg ble jo faktisk varm og rimelig pigg etterpå og neste dag. Det er jeg glad for, for jeg har ikke penger til å skifte ut resten av amalgamet - første prioritet må være å få tak i ny tann
Ja, Anne Ma
Jeg vil jo nå veldig gjerne tro at det er Armouren som virker. Og aller helst at ting begynner å gå rett vei fordi jeg trakk den tanna - ellers har jeg jo gjort det til ingen nytte. Har også tenkt at den kanskje har gjort slik at Armouren ikke virker fordi den gjør meg så syk (betennelsen på rota, altså).
Ikke lett å være ufaglært ekspert på egen sykdom nei. Nå begynner vi t.o.m. å fjerne "legemsdeler" ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-10-07, 00:23 #6baremei Gjest
Hva med mindre økninger? I perioder økte jeg kun med en halv pille av 1/4 grain i noen uker (minimum to!) før jeg forsøkte mer. Vurdert det? Funket for meg, og har funket for mange andre.
Opprinnelig skrevet av Stina
-
01-10-07, 00:39 #7
Ja, jeg har vurdert det - og gjort det, i alle fall var jeg innom 1 1/4 Grain ei stund.
Så egentlig skulle tatt jeg 1 3/4 Grain nå, men jeg orker ikke styre med all den delinga. Derfor av og til 1 1/2 Grain nå og av og til 2 Grain. (Det med kun 1 Grain den dagen jeg skulle til tannlegen, det var kun et engangstilfelle pga omstendighetene.)
Men det kan være jeg skal kikke nærmere på denne metoden igjen, ja. Spesielt siden kroppen protesterer så veldig på doseøkning.
Taaaakk ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
01-10-07, 10:38 #8
Nei, dette må ha vært tilfeldig, for det har vært ei søvnløs natt igjen. Og jeg verker som aldri før.
Grr....
Vi har fått høytrykk igjen....
Hva skal til for at jeg ikke skal være så underlagt vær og vind?
Kan ikke begripe dette her..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
01-10-07, 14:25 #9
Hi hi hi
Fjerning av kroppsdeler ja... La oss ikke gå for langt den veien 
Sensitivitet for vær og vind er noe som følger Fibromyalgi. Jeg tror ikke de fleste med stoffskifteproblemer merker noe til det. Har ikke hørt om det i hvertfall. Jeg har mye smerter, men de trigges ikke av været. Så det er ikke sikkert Armouren tar bort alle smerter. Men håpet er lysegrønt og man skal da ikke slutte å håpe!!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
02-10-07, 00:51 #10
Kroppsdeler - ja
Og jeg som har kjempet for å beholde mine, de ville jo fjerne milten ved ITP'en. Men jeg var så ung og visste så lite, så da lurte jeg på om de skulle fjerne noe mer hvis ikke dette virket. Og den tosken av en lege sa at kanskje det ja... Så jeg gikk fra behandling og alt... Andre gang ville de gi meg blodoverføring, gikk ikke med på det heller jeg. Fikk forresten noen homøopatiske midler den gangen av ei venninne, så vi vet vel ikke om det var Prednisonen eller dette som gjorde at sykdommen kom under kontroll igjen.
Joda, Anne Ma'sen ;) Vet at de med fibromyalgi er sensitive overfor været, men jeg har aldri hørt om noen på dette viset. Om natta kan jeg plutselig begynne å skjelve og riste og fryse noe vannvittig, og det ER ikke kaldt her inne. Neste dag ser jeg at det har begynte å blåse... Nei, jeg kjenner ingen som har det på dette viset. Og hvorfor får jeg mer og mer krampe.. ? Jeg tror det er ME....
Ja, ang Armour - det er jo flere av de "utenlandske" som kobler lavt stoffskifte og fibromyalgi, og de mener vel at man kan bli bedre av Armour, men at en høy dose kanskje må til - og det vet jeg ikke om jeg klarer å få kroppen til å akseptere + andre ting må til, så som kosthold m.m. - har ikke orket å myse på dette siste engang."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Svar med sitat
Bokmerker