Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: God Helg
-
21-04-06, 10:01 #1
God Helg
Ønsker dere fine flotte mennesker her inne som er så snille med meg og prøver hjelpe meg, en god og fin helg. Kos dere
Glad i dere alle
Mange klemmer fra meg og Nøste Min katt
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
21-04-06, 17:24 #2
-
21-04-06, 17:33 #3baremei Gjest
Til dere også - og fra pelsdottene Pusur, Rufsen og Pjuska 8)
-
21-04-06, 19:16 #4
God helg fra meg og rødvinsflaska ;-)
Slenger med en oppskrift på en meget vellykket rett vi her i huset har kost oss med i kveld :-) Proppfull av proteiner og andre godsaker som vi har godt av ;-)
Du trenger:
6 Prior Solegg
500 g cottage cheese
1,5 dl revet fersk parmesan
1 pakke bacon
1 neve rucculasalat
2 ss finhakket timian
4 ss salvie
1 ss olivenolje
1 ss smør
salt & pepper
Slik gjør du:
1. Ha egg og ost i en foodprocessor og bland det godt.
2. Bland inn ruccula, timian, salt & pepper og hell blandingen i en form. Stek paien ved 160 grader i ca 1 time.
3. Stek bacon i smør. Salvie brunes i stekefettet. Fordel dette på toppen av paien når den serveres.
Server med en grønn salat og landbrød!
(Ps. Vi stekte i tillegg noen halve tomater, som vi krydret godt. Også smurte vi pesto på landbrødet.)
-
22-04-06, 00:17 #5
Bevare meg vel! Hvordan greier dere å holde styr på SÃ… masse ingredienser?? Har nok med å koke et egg jeg. Jeg sliter skikkelig med matlaging altså. Skal ikke mye til på kjøkkenbenken før det går trill rundt for meg. Er jeg alene med dette fenomenet?
Ellers god helg fra meg også.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
22-04-06, 00:46 #6
Nei, Yvette, du er ikke alene
Jeg HATER matlaging. Får nesten raserianfall bare ved tanken (for med barn opp igjennom, så har jeg jo vært nødt til å lage NOE) :evil: Hater også oppvask og alle tallerkene som går i gulvet - alt som hører til matlaging, for å ikke snakke om planlegging og handling. Puh!!! Det eneste jeg dessverre ikke hater - er å spise maten
Men fortsatt god helg til dere alle
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-04-06, 01:59 #7
Jeg hater også å SPISE maten :evil: men det er enhelt annen historie.
Nå bryter jeg vel tråden her. Er laaangt på natt, men jeg har lyst til å uttrykke min sympati for deg. Jeg har lest innleggene dine og ser at du sliter noe helt for jæ...! Synes du skal være stolt av at du i det hele tatt orker å håndtere alt som følger med matlaging! Finner ingen passende "smily". Må bli en sånn igjen: :evil: for all fortvilelse.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
22-04-06, 02:18 #8
Tuuuuuuuuuuuuuusen takk, Yvette.
Ikke så mange dagene i uka jeg orker å lage middag, og ofte er det ikke rare greiene, så ikke bli så imponert. Mer imponert over deg, jeg, som hater å spise maten, men det tenker jeg at jeg ikke skal være, for det har jo nok sin veldig gode grunn.
Men du er nå gilde.... Så tusen takk igjen, du.
Men det er nå noe dritt med den maten. :evil: Planlegge, handle, lage, vaske, :evil: :evil: Så får vi for mye, eller for lite. Den som er sulten og tjukk må ikke få, den som er liten og tynn, orker ikke :evil: :evil: :evil:
Ja. Livet er for kipt. Rent for jæ... For svarte svingende. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
OK. Nå er jeg ferdig. Så tilbake til tråden:
Fremdels GOOOOOOOOOOOOOOD helg. :P"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
22-04-06, 13:15 #9
Vel.. jeg har det ikke bare greit jeg heller... selvom jeg er i stand til å videreformidle en god oppskrift. Forstår frustrasjonen deres, men tanken var bare god 8) hadde en fin opplevelse i går, og ville så gjerne unne dere det samme..
Selv er jeg hjemme hos mor for tida, og fikk god hjelp (det vil si, det eneste jeg gjorde var vel strengt tatt å raspe osten) til å ordne med fredagskos. Livet blir bedre, selv med hypotyreose, om man anstrenger seg litt og tvinger seg til å gjøre noe hyggelig på de tidspunkta man helst vil krype til køys, det er iallfall min erfaring, noen ganger tror jeg bare at jeg ikke har energi, og når vi er i gang, merker jeg at ting går greit, og det gir mestrings-følelse, som er superviktig for selvtillitt og velvære. I tillegg får man gode øyeblikk og gode minner. Skjønner dere som nå tenker at det er ikke snakk om vilje, men evne, og på enkelte dager orker man rett og slett ikke noe annet enn å sove. Og det er helt greit. Men noen ganger bør man utfordre seg selv, det er iallfall min erfaring, ikke la sykdommen sette alt for store begrensinger på livet og det livet har å by på. Når det er sagt - selv har jeg brent to dyre kasseroller bare den korte tida jeg har vært hjemme, begge gangene har jeg vært alene, planen har vært å koke egg, også har noe annet skjedd i mens, tankeavsporinger osv., og kjelene har blitt helt glemt. Begge ble ødelagte. Og mamma ble irritert. Hun forstår jeg må ta pillene mine, men hun forstår ikke sammenhengen mellom handlingene mine og hypotyreosen.
Ønsker dere ei fortsatt fin helg, og please - misforstå meg rett nå da
-
22-04-06, 13:58 #10
Ble ikke frustrert i det hele tatt Marianne.
Frustrasjonen er over for lenge siden. Jeg har ingen å lage mat til lenger og bare glad jeg slipper. Ellers var det mye i siste innlegget ditt her jeg tar til meg og har bruk for. Så TUSEN TAKK! Du er en oppegående ung jente!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
God Helg
Av Lilja i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 5Siste melding: 12-05-06, 20:51
Svar med sitat
Bokmerker