Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
02-06-05, 21:41 #1
Gravid i kombinasjonsbehandling
Ferdig med å være anonym nå som jeg er langt over uke 12, og begynner på uke 18 i dag - tiden går fort
Opprinnelig skrevet av Anonym, foreløbig
Fikk nye prøveresultater i dag: tsh: 0,5 , t3: 4,5 , ft4: 9,5. Jeg lurte på om ikke ft4 var litt lav, men det var visst passe fordi t3 ble regulert via Liothyronin'en jeg tar, ellernoeslikt. Liker i hvert fall tsh'en min myye bedre på 0, 5 enn 1,3
-
07-07-05, 09:20 #2
Gravid i kombinasjonsbehandling
Jeg er i uke 21 nå, og har blitt justert opp fra
50 man-tor + 100 fre-søn
til først 50 man+tors og 100 de andre dagene,
så 100 alle dager.
Sakte økning med andre ord, gikk vel omtrent 6 uker mellom hver økning.
Vet ikke om jeg skal mer opp enda, men tar blodprøver igjen om noen uker for å se om jeg ligger bra ann.
Nå ligger TSH'en min på 0,05, og det er prefekt for meg.
Jeg får kombinasjonsbehandling, og tar dermed T3 (liothyronin) i tillegg, men den dosen endres ikke under graviditeten.
Lykke til med deg & den lille!
-
08-07-05, 12:04 #3Feb-06 Gjest
Viktig for alle som er/prøver å bli gravide!
Takk for lykkeønskninger! Varmer mer enn sommersola!

Ville bare følger opp det jeg skrev sist; nå har jeg vært på Rikshospitalet og det viktigste som kom ut av det møtet (bortsett fra at vi fikk se en liten spire på 8 uker med et hjerte som banket veldig fort
) var viktigheten med å starte med 30-50% mer medisiner med en gang man vet at man er gravid. Slik som ble nevnt i innlegget over her også og ikke slik som min lege fortalte meg om at det ikke var så viktig den første tiden.
Dere som planlegger å bli gravide; med en gang dere får den fantastiske blå streken bør dere øke dosen deres selv. Det er som legen på Riksen sa: det er mindre fare å øke dosen enn å la være.
Så til alle som planlegger eller er på vei; LYKKE TIL!
Lignende tråder
-
Kombinasjonsbehandling, migrene og synsforstyrrelser
Av biff i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 21-04-16, 21:27 -
Aktuelt med kombinasjonsbehandling?
Av Cathy i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 19Siste melding: 31-01-12, 15:32 -
fT4 v/ kombinasjonsbehandling
Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 17-05-10, 13:55 -
Kombinasjonsbehandling
Av Maia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 22Siste melding: 26-02-07, 14:52 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27
Svar med sitat

Bokmerker