Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
21-02-11, 20:13 #1
ny her:) høyt stoffskifte? lurer på verdier...
hei
jeg er helt ny her og lurer på masse hehe...
jeg har mange symptomer på høyt stoffskifte, men prøvene er ok sier legen. jeg har struma, er til undersøkelse for hjerteflimmer (urolig hjerte, tendens til rask høy puls bla), så trett og utmattet som det går ann, samtidig urolig i kropp og sjel. store innsovnings problemer. hmmm hva mer hehe...til tider skjelvinger på hendene...blir stresset og irritert mye fortere enn vanlig, hukommelse og konsentrasjon er borte, kvalm og lyssky...det var det jeg kom på akkurat nå hehe. er på grensen til grønn stær også...vet ikke om alle disse symptomene indikerer høyt stoffskifte, men tenkte jeg skulle skrive de ned;)
TSh er gått ned fra 0,69 (min først måling vår 2010) til 0,25 (feb 2011), og t4 14 til 17.
så alt ser jo ut som innen for grensene...men er ikke tsh nær høy...eller er ikke tsh verdien så viktig? hvorfor har jeg så mange 'symptomer' på stoffskifte krøll om verdiene er helt fine?
har mange med lavt stoffskifte i nær familie (flere hadde verdier innen for normalen, men fungerte ikke i hverdagen, går nå på medisiner og har begynt å leve igjen). men jeg er mer mot høyt..
ble litt mye rart her nå, men går litt i surr for meg. føler jeg er halvert, men alt er jo fint i følge legen..men jeg kjenner jo at ALT er ikke ok;)
håper noen klarer å lese igjennom dette og har lyst til å dele sine tanker og visdom med meg
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-02-11, 20:56 #2
Sv: ny her:) høyt stoffskifte? lurer på verdier...
Be om å få målt TRAS om det ikke er gjort. Jeg hadde det som deg i åresvis før sykdommen var et faktum på nettopp blodprøvene. Følg opp med blodprøver jevnlig.
-
22-02-11, 09:59 #3
Sv: ny her:) høyt stoffskifte? lurer på verdier...
Hei

Jeg har ikke så mye greie på høyt stoffskifte, men vil bare kommentere at selv om det er vanlig i din familie med lavt stoffskifte er det ikke noe i veien for at du får høyt. Min mor hadde høyt stoffskifte og jeg fikk lavt.
Hun hadde også noen av de samme symptomene som deg: høy puls og skjelving.
Velkommen hit skal du også være
Lignende tråder
-
Personlige stoffskifte verdier?
Av tidy i forumet Normalverdiene?Svar: 2Siste melding: 27-03-09, 22:14 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat
Bokmerker