Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
07-04-10, 15:04 #1
Reddet av gynekologen! Får behandling!!
Etter år med slit og faste blodprøver jevnlig siden midten av året i fjor holdt jeg nesten på å gi opp det å noengang få behandling. Men i dag var jeg hos gynekolog pga diverse underlivsplager. Hun ble helt oppgitt over at jeg ikke fikk behandling og konstanterte at alle mine underlivsplager utelukkende skyldes lavt stoffskifte. Hun ba meg ringe legen å fortelle det hun hadde sagt og rådet meg til å bytte lege øyeblikkelig om ingenting skjedde.
Jeg ringte legen, fortalte hva gynekologen hadde sagt. Legen lyttet, prøvde å bortforklare seg litt og til slutt sa han; Ja, vi får vel kanskje sette igang behandling på deg. For selv om prøvene i utgangspunktet er greie er det jo en realitet at du har mange kroniske plager som vi må ta tak i. Kan du komme til fredagen? Så snakker vi litt sammen, så starter vi med en halvt års prøvebehandling.
Så nå er jeg lykkelig. Kanskje jeg har en sommer i møte hvor jeg faktisk kan være oppegående!!
Takk gud for dyktige gynekologer sier jeg bare!
-
07-04-10, 15:33 #2
Sv: Reddet av gynekologen! Får behandling!!
Søde Moxa

Her i Danmark siger man, at andre læger - f.eks. psykiatere, gynækologer, reumatologer og andre medicinere opdager flere tilfælde af hypothyreose end alle endokrinologer og fastlæger tilsammen.
Fastlæger hører på endokrinologer og endokrinologer hører på.... andre endokrinologer. Andre lægespecialer har ikke samme handicap og kan derfor overskue langt mere og langt mere objektivt.
Tillykke med foråret, Moxa.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-04-10, 15:53 #3
Ja, gynekologen var helt oppgitt når hun fikk høre om sykehistorien min. Med mine verdier trodde hun jeg allerede gikk på levaxin. Så det hele startet med at hun syntes jeg burde øke dosen. Så fortalte jeg at jeg ikke fikk behandling. Da bare måpte hun og utbrøt; Hvorfor ikke???
Hun kunne også fortelle at hun hadde god erfaring og om jeg hadde vært pasient ved det legesenteret skulle hun satt meg på behandling selv på dagen.
Hun stusset litt på at legen min ikke hadde gitt meg behandling for på henvisningen han hadde sendt henne sto det nemmelig følgene: Pasient med kronisk lavtliggende S-FT4. Sliter med tørrhet, rifter og uregelmessige kraftige blødninger over tid, ønsker å utrede dette. Hormonspiral satt inn for over 1 år siden. Jernmangel og generelt er pasienten plaget meg tretthet, muskelsmerter (fibromyalgi) og overvekt.
Så i følge hans egen henvisning forteller jo også han henne om stoffskifteproblemer.. hihi... muntlig mener han at stoffskiftet mitt er ok, litt lavt men ok.. men skriflig har jeg altså kronisk lav fritt T4... Man kan så lure på hva disse legene har i kaffen sin altså
-
07-04-10, 16:03 #4
Hmm... jeg ville hellere spørge ham lige på og hårdt: "Du! Hvad har jeg gjort dig, at du bevisligt ønsker at skade mig?"
"Kronisk lavtliggende S-FT4" VORHERREBEVARES!!!!
Og det er lige før, at jeg spørger dig om næsten det samme, Moxa
"Hvorfor i alverden beholder du en læge, der siger et i tale, og noget andet på skrift?" Hvorfor ikke skifte til det lægecentret, din gynækolog hører til?
Hold da helt op Moxa! Vi burde sætte Fanteris organtyv til frit at jagte din læge.
(
)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-04-10, 16:09 #5
Jeg skal bytte lege nå uansett da vi sannsynligvis skal flytte til nabobyen. Jeg visste ikke om hva som sto i den henvisningen før gynekologen leste det opp for meg i dag. Nei, jeg sa rett ut hva jeg mente om saken til han på telefonen i dag. Og han virket litt brydd.. så jeg håper han fikk dårlig samvittighet..
-
08-04-10, 18:40 #6
Hei Moxa

Endelig får du behandling! Det var godt å høre
Håper inderlig du finner en god lege og går mot bedring
Lignende tråder
-
Barna i behandling
Av Lulu i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 04-12-09, 08:20 -
Liothyronin - behandling og kviser
Av Berit S i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 3Siste melding: 15-05-09, 16:38 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Radio-jod- behandling
Av josie i forumet Høyt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 03-12-06, 16:32 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 18:22

Svar med sitat

Bokmerker