Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Hybrid View
-
24-03-09, 20:47 #1
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
I de sidste to år har jeg fået Eltroxin, og jeg havde endelig fået det rigtigt godt.
I februar begyndte jeg på de nye Eltroxinpiller, og virker det som om de nye piller ikke giver samme dosis hver dag eller ikke optages ordentligt i kroppen. Nogle dage er jeg som speedet men mange dage er jeg meget sløv og træt.
Jeg har fået flere symptomer tilbage fra mit lave stofskifte, og jeg har foreløbig registreret følgende symptomer udover de stofskiftesymptomer, som jeg havde før jeg overhovedet begyndte på Eltroxin:
Mega hovedpineanfald
Konstant underliggende hovedpine
Træg mave
Tørre, irriterede eller vandrige og kløende øjne
Allergiske symptomer
Svimmelhed og ubalance
Neurologiske symptomer er vendt tilbage
Jeg har ikke ændret noget i min hverdag andet end de nye Eltroxinpiller. Jeg har nu måttet opgive alle mine fysiske udfoldelser og træning.
De nye Eltroxinpiller er uden delekærv og består af: Levothyroxinnatrium, mikrokrystalinsk cellulose, pregelatineret stivelse, talkum, kolloid vandfri silica og magnesiumsterat.
De gamle Eltroxinpiller med delekærv bestod af:
Levothyroxinnatrium, laktose, majsstivelse, natriumcitrat, akaciegummi og magnesiumsterat.
Jeg har skrevet til min læge og spurgt om jeg kan få nogle andre piller i stedet, men jeg har endnu ikke modtaget svar.

På netdoktor.dk er der en lang debat om dette emne, og der er nogle der anbefaler at indberette dette til Lægemiddelstyrelsen.
Er der nogen her der har lagt mærke til noget i forbindelse med de nye Eltroxinpiller???
-
24-03-09, 21:04 #2
Sv: Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Glaxo Smith Kline har flyttet produktionen af Eltroxin fra Canada til Tyskland og de har også ændret formlen, selv om de hårdnakket påstår, at det ikke betyder noget. Læs her, hvor der også er links til mere info på nettet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
24-03-09, 23:23 #3
Øh, nå er jeg litt ute å kjører.. Men.. Hvem lager Levaxin? Er de fra den samme produsenten som lager Eltroxin??
-
25-03-09, 09:21 #4
Thomas,
Svaret er nej. Det er Nycomed AB, der producerer Levaxin. Indholdet af Levaxin er: Levotyroxinnatrium motsvarande levotyroxin 25 mikrogram, 50 mikrogram, 75 mikrogram, 100 mikrogram, 125 mikrogram, 150 mikrogram, 175 mikrogram respektive 200 mikrogram.
Övriga ämnen: Laktosmonohydrat, majsstärkelse, gelatin, magnesiumstearat, talk.
Nycomed AB
Box: 27264
102 53 Stockholm
Sverige
Telefon: 08-731 28 00
Telefax: 08-765 98 96
E-post:infosweden@nycomed.com
Kontorstid: 08.30-16.30
Moderbolag: Nycomed International Zürich, Schweiz
-
25-03-09, 11:06 #5
Hej Ninus...
Trist at "møde" dig igen, vi mødes jo som regel herinde når vi ikke har det for godt.
Jeg følger også spændt netdoktordebatten og har også læst linksene med omtalen fra New Zealand. Det kunne være interessant hvordan det går dernede nu med Eltroxinerne, jeg har ikke kunne finde ny og opdateret information - altså nyere end juli 2008. Har du?
Jeg begyndte på min nye bøtte Eltroxin'er igår, og ja frygter lidt det værste efter hvad jeg har læst.
Overvejer at bestille Eutirox fra Sverige, men tænker også, at det er mange år fremover man så vil skulle det og synes fundamentalt, at det er dårligt at vi som stofskiftesyge kun bliver budt et præparat i DK.
Min læge mener at jeg er alt for mistænksom, at indholdstofferne er de samme så det er min egen nervøsitet og bekymring der får mig til at "føle" symptomer.
Jeg har taget pillerne i 2 dage og oplever noget mere brain-fog end ellers, men ikke kvalme og mavesmerter som der ellers er blevet skrevet om.
Har ringet til diverse apoteker i DK som alle siger at de ikke har hørt fra patienter der ikke kan tåle pillerne.
Ked af at høre at du har fået det dårligere. Kan du se det afspejlet i dine stofskiftetal? Men ja, man kan jo sagtens føle sig dårligere trods "fine" tal....
Jeg prøver at ringe til GlaxoSmithKline idag for at høre om patienthenvendelser og sagen i New Zealand - om de danske læger er blevet informerede osv.
Med venlige hilsner
Gitte
-
25-03-09, 11:52 #6
Jeg kontaktede GlaxoSmithKline Pharma A/S via mail den anden dag
- vedr. den nye Eltroxin. Her er svaret fra dem:
"Tak for din henvendelse vedr. Eltroxin® levothyroxin tabletter.
Vi kan bekræfte, at der er kommet nye tabletter på markedet og at der er ændret i sammensætningen af hjælpestoffer, hvilket har gjort tabletterne større. De nye tabletter indeholder bl.a. ikke længere laktose, som nogle patienter er intolerante overfor.
Grunden til at der ikke er delekærv i tabletterne er, at vi ikke har data, der dokumenterer en ligelig fordeling af det aktive lægemiddelstof i begge halvdele af den delte tablet. Derfor oplyses i produktinformationen, at tabletterne ikke må deles.
Vi anbefaler, at du kontakter lægen for nærmere råd og vejledning om din dosering.
Din læge har muligvis ikke hørt om disse ændringer på nuværende tidspunkt. Jeg kan i den forbindelse oplyse, at vi sender et informationsbrev til alle praktiserende læger og endokrinologer i slutningen af denne uge.
Med venlig hilsen
Charlotte Laursen
Medicinsk Information, Medicinsk afdeling
GlaxoSmithKline Pharma A/S
Brøndby"
-
14-09-10, 13:25 #7
The Three Thyroxine Monkeys
Sist endret av Admin; 10-02-18 kl 19:16
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
14-09-10, 16:37 #8

hehe - meget betydningsfull kunst den derre !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-01-12, 02:26 #9
November 2011. Eltroxin-skandale blusset op i Israel
Danske stofskiftepatienter led, da medicin blev ændret. Nu gentager skandalen sig i Israel. Israelske patienter med lavt stofskifte er havnet i en alvorlig klemme. De får hovedpine, koncentrationsbesvær, kvalme, hårtab og mange andre bivirkninger af den eneste medicin i handlen, Eltroxin.
I Israel er der indløbet 450 bivirkningsrapporter i begyndelsen af november, og tallet ser ud til at stige. Ligesom i Danmark havde producenten ’glemt’ at informere læger, apoteker og patienter. Først efter pres fra de israelske myndigheder begyndte producenten at skrive på pakkerne, at der er tale om en ny version af Eltroxin.
I dag bliver Eltroxin fremstillet af medicinalfirmaet Aspen, der købte det af GlaxoSmithKline.
- Det er så frustrerende, at Aspen ikke har respekt for, at ændringen kan betyde noget for patienterne. Det burde de have lært det af GlaxoSmithKline, siger Bente Julie Lasserre til ekstrabladet.dk. Hun har arbejdet med problematikken for Thyreoidea Landsforeningen, der er foreningen for danske stofskiftepatienter.
Læs hele artiklen på EkstraBladet.dk
Relateret: Health Min. slams its handling of thyroid drug changeHvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
14-01-12, 10:53 #10
For dem, der evt. vil læse mere, er der en lang artikel i det israelske dagblad Haaretz her: http://www.haaretz.com/print-edition...fects-1.392354
Intet nyt under solen, ganske vist; det er som at læse Ekstra Bladets artikler om emnet. Eltroxinbrugerne har det ad H til, mens der er nogle, der har travlt med at fortælle, at det er hysteri, andre at det bare er dosis, der skal ændres.
De der svin, der har lavet den ny Eltroxin, burde for retten, for de sløser med folks liv - og Aspen, der bare bringer lorten fra Glaxosmithkline videre, burde samme vej.
Glaxo har ved møder og andet i Danmark hævdet, at de ikke vidste, den ny Eltroxin kunne være problematisk. Dette kan vel ikke være sandt, når man i forvejen havde prøvet samme tur i New Zealand. Jeg tror simpelthen ikke på, at et så stort firma, der ligefrem kan løfte stemningen på Wall Street, har deres enorme - økonomiske - succes på grund af tilfældigheder. Selvfølgelig ved de, hvad de gør.
Nu har de så solgt Ny Eltroxin til Aspen, der bare kører videre i samme uansvarlige spor.
Af en eller anden grund foregår dette vist kun i små lande - New Zealand, Danmark, Israel (og jeg har hørt noget om, at det er sket i Holland og Belgien også men jeg har ikke kunnet finde noget om det, så den påstand svæver noget).
Men i hvert fald kan de få sådan en her af mig:
Lignende tråder
-
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
Av synne i forumet Andre hormonerSvar: 25Siste melding: 07-02-09, 14:02 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Forskellen på Eltroxin og Amour
Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 30-04-08, 20:23 -
Hyperaktiv på Eltroxin?
Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-12-07, 11:47 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06

Svar med sitat

Bokmerker