Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
10-10-08, 13:30 #1
Synkende T3 og depressionssymptomer. Liothyronin?
Hej
Jeg har "normale" tal men føler mig rigtig sløj p.t.. Jeg har studeret tallene lidt nøjere og kan se at T3 er målt til 1,62 (1,10-2,50) - hvor det før har været oppe på 1,99. Jeg er sygemeldt med stress og depression og min psykolog overvejer om jeg skal have lykkepiller, men jeg tænkte på om mine symptomer kan skyldes det lave T3? Er der andre der har oplevet det samme? Jeg er utroligt træt, kvalme, "brain fog" - sløv - ukoncentreret osv. osv. ALT for sløj til at arbejde. Jeg har forsøgt at overtale min endokrinolog til at tilbyde mig Liothyronin - men han er ikke meget for det, da det ikke er en behandling man sædvanligvis bruger her i DK. MEN jeg har bedt ham lade mig prøve, synes det er fjollet at være sygemeldt p.g.a. depression og evt. begynde på antidepressivt medicin, hvis det egentlig er et faldende T3 der er årsagen. Hn vil nu drøfte det med en kollega.
Er der mon nogen kropslig forklaring på hvorfor et ellers rimeligt stabilt T3 pludselig begynder at falde? Mit T3 er pt. lavere nu end det var da TSH var på sit højeste (10.50) - pt. er mit TSH 0,87 (0,4-4,0).
Er der nogen der har prøvet det samme og evt. er blevet hjulpet med Liothyronin?
Mange hilsner´
Gitte

Svar med sitat
Bokmerker