Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
04-10-08, 09:01 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2008
- Meldinger
- 7
Flere omganger med høyt stofskifte i årevis
Hei !
Jeg er helt ny på dette forumet - håper det er OK å skrive innlegg på denne måten. Det er tydeligvis veldig mye informasjon her - og jeg gleder meg til å dykke mer ned i alt det som står her - men jeg vil allikevel gjerne stille et banalt (dumt?), enkelt spørsmål til de som måtte gidde å svare.
Min historie (kort): Flere omganger med høyt stofskifte i årevis, med tilbakefall etter hver omgang neo-mercazol+thyroxin. Fikk radiojodbehandling i 2001, hvor etter stoffskiftet ble for lavt, og har gått på eltroxin siden den gang. Min lege sier ved hver blodprøvesjekk at verdiene er normale (jeg får aldri se tallene), og at med korrekt behandling (som jeg får) så skal det absolutt ikke være noen problemer med sykdommen. Man skal kunne leve et helt normalt liv. Etter flere forsøk på å sjekke om jeg feiler andre ting (uten å finne noe), står jeg nå i den situasjon at jeg har til dels store problemer/gener i perioder, men kan ikke finne forklaring eller måte å behandle det på.
Så til selve spørsmålet: Er det riktig at man ikke skal merke noen som helst symptomer på lavt stoffskifte når man får korrekt dosert medisin ? Når jeg leser her inne får jeg inntrykk av at det er helt vanlig å ha opp- og nedturer, og at et svar fra legen om at alt er 'OK' ikke nødvendigvis er nok. Tror ikke jeg går til legen igjen med dette, da jeg sikkert forlengst har fått 'hypokonder' skrevet inn i journalen, men er det noen her som kan anbefale noe lesestoff ? Jeg vil selvsagt kikke gjennom hele forumet her og lete etter mer informasjon, men det er jo ganske mye å tygge seg gjennom.
Takknemlig for svar, og unnskyld hvis jeg tar opp noe som allerede har vært diskutert her inne.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Psykisk sygdom eller hypothyreose?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 61Siste melding: 17-09-09, 22:24 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
flere spørsmål ang høyt stoffskifte.
Av cjhealing i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 00:48 -
Hvor høyt er høyt?
Av pandalakris i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-08, 20:30 -
Flere opererte?
Av Hege i forumet OperasjonssalenSvar: 7Siste melding: 09-04-05, 14:47

Svar med sitat
Bokmerker