Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Ny her!
Hybrid View
-
02-12-06, 15:12 #1
Bruker
- Medlem siden
- Dec 2006
- Sted
- Litt her og der, men helst i armkroken til min kjære!
- Meldinger
- 1
Ny her!
Hei!
Endelig fant jeg et forum som omhandlet stoffskiftet også!
Jeg er ei jente på 25 år, og har to barn. Det siste svangerskapet utviklet jeg svangerskapsdiabetes og det ble også påvist etterhvert at jeg hadde lavt stoffskifte. For 6 mnd siden fikk jeg en stor frisk og fin gutt.
Før det ble oppdaget at jeg hadde for lavt stoffskifte, så har jeg lenge følt meg trett og uvel. Men jeg har alltid trodd at dette var på grunn av latskap. Jeg fikk ofte høre fra min familie (les: mamma) at jeg gørr lat.
Jeg har vært veldig langt nede, så langt nede at jeg har hatt vanskelig for å stå opp om morgonen, og hvis jeg var så heldig at jeg kom meg opp (da jeg absolutt måtte) så orket jeg ikke i vertfall å stelle meg!
Da jeg var ferdig med utdannelsen min og hovedoppgaven levert, så begynte jeg å arbeide rett etterpå! Jeg gikk en hel sommer og var helt nedenfor. Så ble jeg gravid, og det ble ikke bedre, jeg var helt i bånn. Når jula nermet seg for ett år siden gikk jeg til legen min og sykemeldte meg. På sykemeldingen sto det at det var fordi jeg var psyksisk ett eller annet. Han tok da å sjekket stoffskiftet mitt. Etter en uke fikk jeg svar, men det var vist innenfor referanseverdiene. Så det var altså ikke stoffskiftet.
Etterhvert så utviklet jeg svangerskapsdiabetes og jeg måtte etterhvert gå på kontroll hos en endokrinolog ved St. Olav. Det var han som oppdaget at noe av hormonene som hypofysen lager for å stimulere kroppen til å lage mere thyroksin var for høyt. Han satt meg på Levaxin med en gang.
Da jeg fikk min kjære sønn så fikk jeg beskjed om å fortsette med tablettene i 3 mnd for så å pvøre å slutte med dem og da ta blodprøve etter 3 mnd uten tbl.
Da jeg kom til kontroll hos fastlegen min foreslo han at jeg skulle ta en blodprøve før jeg prøvde å slutte med tablettene for å se hvordan verdiene var. De var fine! Så da fikk jeg beskjed om å fortsette med dem.
Altså ble jeg oppdaget at jeg trengte Levaxin selv om jeg låg innenfor referanseområdene. (Er det flere som har opplevd dette) Symptomene jeg har er helt klassiske symptomer på lavt stoffskifte.
Men hva nå????
Jeg har i sommer vert i kjempegod form, men etter at jeg ble veldig ustabil med å ta tablettene mine, glemte dem flere dager på rad osv. så har det dårlige humøret og latskapen kommet tilbake, og KG har rent på meg!!! Nå er jeg tyngre enn hva jeg var på slutten av svnagerskapet!
Stiv og støl i kroppen hele tiden! Orker nesten ingenting, sovner stadi vekk.
Hva skal jeg gjøre?? Legen min sa ingenting om hva jeg skulle gjøre etter den siste blodprøven som var fine verdier på. Hvor ofte skal jeg ta blodprøver, på kontroller osv?? Jeg har enda ikke sjekket om jeg har fått type 2 diabetes. Skal egentlig gjøre det denne mnd. Men jeg tørr ikke på grunn av at jeg er redd jeg blir enda deprimert hvis det viser seg at jeg har utviklet diabetes. JEg var veldig nedenfor forrige jul, og det er ikke så gale som det var da, nå! Derfor har jeg bestemt meg for å vente til etter jul!
Huff, dette var litt av en presentasjon av meg du....... heller bare syt.......
men jeg vil i vertfall si at jeg er veldig glad for å finne dere og håper at dere har noen svar til meg som er helt fersk med dette!!!
KlemZKlem fra meg!

Svar med sitat
Bokmerker