Har idag vært hos en privatpraktiserende endokrinolog, og det ble en MEGET positiv opplevelse. Han "bombaderte" meg med spørsmål og jeg fikk bekreftelse på symptoner som skyldes det lave stoffskifte.

Han forklarte veldig godt for seg, og kunne opplyse om at jeg hadde struma, men den ville sannsylig gå tilbake av seg selv når jeg ble korrekt medisinert.

Han økte også dosen på levaxin og sendte meg til sykehuset for å ta en hel MENGDE med blodprøver. Dette var slik at han kunne fortelle meg bl.a. hva slags type lavt stoffskifte jeg hadde (har blitt værre etter siste fødsel). Han forklarte også at siden jeg før siste svangerskap hadde klart meg på liten mengde med levaxin (50/75), kunne det godt hende at jeg om 1-2 år faktisk kunne slutte med medisiner selv om jeg nå har hatt en veldig høy TSH (83) og har måtte doble levaxin dosen.

Føler meg veldig optimistisk. :P Ikke det at jeg forventer å bli kvitt det lave stoffskifte, men å føle at noen virkelig kan det de prater om. (Må påpeke at jeg har bare gode erfaringer med fastlegen også - det er han som foreslo å sende meg videre både til UL og til endokrinolog - og den privatpraktiserende var den beste).

Det kostet selvfpøgelig endel å gå privat, men det er verdt hver krone!