Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
13-03-10, 09:13 #1
Ser nå at jeg har hatt lavt stoffskifte mesteparten av livet
Hei,
Jeg er helt fersk på dette forumet, men gleder meg til å bli kjent med dere.
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for 4 år siden, men ser nå at jeg har hatt lavt stoffskifte mesteparten av livet. Går ut i fra at det var livsstil og arbeidssituasjon som trigget "fullt utbrudd".
Oppdaget raskt at medisineringen ikke fungerte på meg, og har siden den gang lett etter løsninger.
Har nettopp lest boken "Why Do I Still have Thyroid Symptoms? When My Lab Tests Are Normal?" av Datis Kharrazian. Han praktiserer funksjonell medisin, som jeg har mer troen på enn skolemedisin.
For det første var jo dette nesten som å lese sin egen historie, men det beste av alt var at det ser ut som han har funnet løsningen, og gir oppskriftene på hvordan man blir symptomfri. Han har funnet 22 årsaker til stoffskiftesykdom. For de av dere som behersker engelsk vil dette være nyttig lesning. Boken kom ut i 2010.
Han har en egen nettside: www.thyroidbook.com
Jeg skal i alle fall forlange at legen legen min sjekker alle 22 årsakene.
-
13-03-10, 11:11 #2
Sv: Bokanmeldelse
Tak for anbefalingen, Iris.
Vi har kopieret den til anden tråd på forummet, hvor denne bog også er omtalt. Du finder det på dette link: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9270 og velkommen her, Iris
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
05-12-11, 18:15 #3
Sv: ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
Hei,
Dette minner meg om hvordan jeg hadde det i en periode. Alle målinger var innenfor normalen, men symptomene var omtrent som dine. Jeg sluttet med Leaxinen og la om til lavkarbokosthold. Mange av symptomene forsvant da, men jeg var ikke så opplagt og utholdende som jeg ønsket. Jeg fant mye nyttig informasjon her på forumet, på nettet og ikke minst i Datis Kharrazians bok "Why do I still have symptoms when my lab tests are normal" Anbefaler denne boken til alle med stoffskifteproblemer.
Jeg leste boken i en fei, klasket den i bordet til legen min, med beskjed om at enten fikk han lese seg opp eller sende meg til en spesialist. Han henviste meg til en hyggelig og dyktig endokrinolog, som fant ut at jeg hadde gått på for store doser og at kroppen viste allergiske reaksjoner på Levaxinen. Han mente imidlertid at jeg måtte begynne på nytt, og nektet å gi meg naturlig hormon. Jeg begynte så med en dose på 12,5 mcg, og gikk på denne lave dosen i flere måneder før jeg økte. Jeg har nå holdt på i mer enn et år, og økt dosen sakte men sikkert. Jeg er ikke i mål enda, men er fantastisk fornøyd med livet akkurat nå, og er sprekere og mer utholdende enn mange av ungdommene på jobb. Jeg er 52 år, og kunne vært mor til de fleste av de.
I følge Datis' bok er 99% av de med autoimmun thyroiditis allergisk mot gluten. Jeg sluttet da med gluten, i tillegg til at jeg fortsatte med lavkarbo kosthold. Resultatet lot ikke vente på seg, vekten raste nedover 10 kg, humøret og overskudet økte. Jeg gikk daglige turer med familiens hund i minimum to timer i ulendt terreng. Jeg føler at jeg nå styrer livet mitt selv, og tenker ikke over sykdommen unntatt når jeg tar Levaxinen om morgenen.
Jeg våkner glad og uthvilt hver morgen. Livet er herlig.
Helbredelse finnes ikke bare i en hvit pille, vi må ta ansvar selv også. Se på livsstilen og kostholdet vårt. Matallergier/intoleranser kan effektivt hindre helbredelse.
Ønsker deg lykke til videre, og har ingen problemer med å skjønne at du er oppgitt og lei deg.
Lignende tråder
-
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte i over 10 år etter en graviditet
Av Lindalorraine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 27-03-07, 20:57 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat

Bokmerker