Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Kortisol og fritt t3...
Hybrid View
-
03-08-10, 12:47 #1
Kortisol og fritt t3...
Styrer med prosjekt binyrer om dagen...
Tenker nå å ta 60 mg thyroid kl 07.30, 45 mg kl 11.00, 30 mg kl. 14.00 og 15 mg kl 17.00. Har tatt 75 mg + 60 mg + 30 mg siste tiden... droppet levaxinprosjektet etter noen dager fordi jeg følte meg mere hyper, og fordi jeg ikke har tenkt det hele igjennom godt nok.. Men skal ta opp igjen prosjektideen. Det føles hvertfall som binyrene liker prosjektet mitt i dag, føler meg i mye bedre form; formen har som regel sviktet meg etter 60 mg inntaket, og det er kjedelig å måtte backe ut kl 12.00 hver dag.. Har ikke følt noe slapphet eller brainfog enda..
Men... dette med pulsen uroer meg litt... har tenkt over den de siste dagene, og den går altfor fort.. Men det er jo klart, det kan jo hende jeg får for mye t3 og må redusere thyroiddosen og supplere med t4.. Grubler litt på 2.25 - 2.5 grain thyroid pluss 12.5 - 25 mcg levaxin..
Er det slik at fritt t3 reduseres når man får mere kortisol i kroppen?? Syns jeg leste om dette et sted.. Finner ikke svar på dette i de eldgamle anatomibøkene mine..
-
03-08-10, 14:50 #2
Sv: Kortisol og fritt t3...
Heisann Jeanette78
Som du kanskje vet krangler mine binyrer også endel. Jeg vil derfor gjerne høre hvordan du opplever endring i antall doser fremover. Når jeg stod på syntetisk medisin tok jeg tre doser hvorav den største om morgenen. Nå tar jeg kun to etter anbefaling fra legen. Synes ikke jeg merker noen forskjell på dette. Tenker du at flere mindre doser er mindre belastende for binyrene dine?
Håper du finner løsningen for deg
-
03-08-10, 14:56 #3
-
04-08-10, 12:23 #4
Hmm.. i dag har jeg kuttet ned til 2.25 grain thyroid, og supplert med 25mcg levaxin... og føler meg enda bedre enn i går faktisk.... jeg har tenkt og tenkt, og de siste prøvene sier jo at jeg trenger mere t4... Og pulsen som har vært altfor høy, er nå mye bedre... Enda pønsker jeg på mere t4, og håper endelig leaxinen oppfører seg mye mere annerledes med thyroid i systemet...
Er det ikke slik at binyrene kutter ned på aktiviteten hvis det kommer for mye fritt t3 inn i systemet, selv om de er friske også? Tror uansett binyrene mine trenger rehabilitering etter levaxinperioden.. men mange teorier svirrer oppi hodet.. Vi er jammen forskjellige vi menneskene..
Forresten, takk skal du ha Blondie.
Lignende tråder
-
Fritt fram for pillekjøp på nettet
Av Vigdis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 5Siste melding: 01-03-10, 21:08 -
Hvorfor er fritt T4 høy?
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:34 -
hvorfor går fritt t4 ned når jeg øker dosen?
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 16-11-06, 15:18 -
Fritt T4 8,5 - Har jeg lavt stoffskifte?
Av Kiwi:) i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 09-10-06, 10:14 -
Fritt sykehusvalg - rettigheter osv
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 12-06-06, 15:58

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker