Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Betennelse over røttene på ei tann

Hei Stina

Det fikk meg til å tenke på; jeg går jo med en betennelse over røttene på ei tann, evt to tenner.
    Tuller du?

Det har vært skrevet om betennelser/bakterier i tannkjøttet osv tidligere i dette forumet, og jeg tror jeg har funnet denne linken her

http://www.matoghelse.no/index.php?id=3 ... =48966&gb=

Denne er også interessant å lese

http://home.online.no/~sostuve/tenner.html

Det virker som om det kan være noe i det moren til nora sa angående oldemoren hennes, i alle fall kan tennene forårsake mange plager

Men, ok å ha da

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Lie

Neida, jeg tuller ikke. Har for noen år siden lurt litt på dette med amalgam, men etter det siste året ++ jeg har vært her på forumet og andre og hørt om betennelser i tannkjøttet og kavitasjon osv, så kan jeg jo mistenke at dette er årsak til en del av plagene.

Men jeg hadde en del plager før jeg fikk denne betennelsen, og Anti-TPO f.eks. har også min sønn, så alt kan ikke legges på dette, det har jeg forstått. Om ikke han har fått i seg bakteriene når jeg gikk gravid med ham da. Tanna ble egentlig irritert av reguleringstannlegen for mange år siden, men den var ikke så ille da, mest ising i tannhalsen og vondt i tannkjøttet over, for det hadde han jo dradd langt opp over tanna. Flere år senere verket tanna ihjel sånn plutselig mellom jul og nyttår, var gravid og alle tannleger var stengt. Var kjempevondt, og turde jo ikke ta noe smertestillende. Etter nyttår gikk jeg til tannlege som renset og renset røttene i evigheter, føltes det som om. Senere har jeg hatt tannbyll utenfor røttene på denne det meste av tiden, men to ganger ble den så veldig stor og vond at den måtte fjernes kirurgisk. Har vel egentlig nesten ikke tygget på den sida i 20 år, men når jeg nå er blitt oppmerksom på det, så tygger jeg på den sida, og det er veldig vondt der, så jeg tror der er en betennelse ved røttene. (I dag fikk jeg tygget stekt løk på et litt galt sted, og det gjorde veldig vondt )

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. For det er ganske trolig kavitasjon i beinet der hvis jeg har gått med betennelse der i 20-30 år. Og ingen i Norge kan jo noe med kavitasjon. Og ikke har jeg penger til å reise til utlandet. Det jeg forsøker å finne ut av er om der er en biologisk tannlege noe sted, for de fjerner visst i det minste slimposen sammen med tanna når de trekker (tror det er slik, og det gjør de pga en eventuell betennelse). Lurer på om disse også borer ca en millimeter ned i beinet pga evt kavitasjon, men dette er jo for lite hvis kavitasjonen er stor. Så all elendigheten må jo vekk hvis det skal være noen vits. Og så må jeg jo ha ei ny tann.

Og så gjør det faktisk vondt under tanna i underkjeven som er rett under den andre vonde. Er det noe galt her også? Eller er det fordi jeg har tygget så lite her? Blææærk! Blir så lei av alt av og til ;)

(Har ikke fått lest linkene dine enda, skal se om jeg får det til senere )
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Så noe interessant på Svensk TV. Det viste seg at de som hadde tannløsningsykdom, Periodontitt. Det betyr at de har betennelse som er rundt og under tennene slik at de må trekkes pga det eller de blir løse. Disse menneskene med denne tannkjøttsykdommen viste seg etter forskning at de døde mye tidligere enn de som ikke hadde disse betennelsene. Det kom som et stort sjokk på forskerene, men det sier litt i forhold til kavitasjoner. Betennelser i kroppen uansett hvor de befinner seg er ikke bra.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

En som skulle til behandling på feiringklinikken fortalte at tannlegen hans hadde vært på en konfereanse hvortannlegene snakket om sånne ting. Tannlegen ryddet opp i munnen hans slik at det ikke skulle være ting der som forhindret at han ble bra.....

En ting til , fikk et yhetsbrev fra dr. Mercola og han kommerinn på tenner også, bla nt andre ting http://v.mercola.com/QA/Highly-Effectiv ... -3341.aspx

Så det med tennene og bakterier og rofyllinger er interessant.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det er ufattelig, skal jeg få så mye problemer bare pga den eneste ene rotfylllinga jeg har?

Kom til å tenke på i dag; vet om ei som har trukket alle tennene pga bullimi. Hun er veldig syk, bl.a. lavt stoffskifte og insulinresistens.

Så bissene får stå til jeg finner ut av med rimelig sikkerhet om de er problemet. Tenk om jeg hiver ut alle hoggtennene, og så likevel ikke blir bedre? Da kommer det til å gå dårlig, med karbohydrater og det hele, for da blir det jo bare graut etterpå.

Men hvordan, hvordan finne ut av det? Hm... hm... og hm... !
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

ALLE HOGGTENNENE!!!!!! Hvordan i all verden er det du ser ut da....???? Ha ha ha ha ha ;)

Nei.. Stakkars søte Stina jeg bare fleiper medd deg!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg ser jo ikke ut Og tror du liksom jeg blir noe bedre tannlaus?

Håret har dette av, full av "myxødem" på beina og magen, hoven rundt øynene, myser mot lyset og gisper etter luft, når jeg ikke freser mot gud og hvermann - og så skal alle bissene ut? Kor ska eg gjera a'meg da?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Må du trekke tennene eller faller de ut av seg selv? Du trenger ikke svare om du ikke vil altså. Høres ut som om du sliter. Hvordan er dosen din er den god nok? Håret mitt falt av i begynnelsen før jeg fikk behandling.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

ha ha ha Jeg tenkte på ei dame med kjeften full av hoggtenner jeg da. Da vil det kanskje se bedre ut uten ;)

Stina the vampire... hi hi hi
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jo, faktisk ser jeg vel litt vampyrisk ut, for den forbaskade reguleringa som "ødela" tanna mi, gjorde jo så vondt at jeg rev den av hele tiden - og reguleringstannlegen satte den på igjen, helt til de ga opp. Så jeg har det litt trangt i munnen, så de to tennene ved siden av fortennene kommer litt sånn på skrå foran fortennene - så jeg har da i alle fall sånn ca TO ekstra hoggtenner. Så bare pass deg - jeg biter hardere enn jeg bjeffer, og DET burde si deg noe! ;)

cat ;)
    Hva i alle dager snakker du om? Om tennene faller ut av seg selv? Ikke det jeg har merket, nei. (Kunne jo kanskje vært greit om den vonde datt ut, med røtter, betennelse, og evt kavitasjon i samme slengen!) Jeg tror du forveksler meg med noen med tannkjøttbetennelse, jeg har ikke det, ei, mulig to, problem-tenner - det er det.

Dosen skulle være bra den, men jeg tror ikke jeg nyttiggjør meg thyroxinet, mulig tette reseptorer eller noe annet. Joda, håret er blitt tynt og pistrete, og jeg som hadde den hårpryden. Men jeg synes det har blitt litt bedre de siste par månedene, så kanskje bedre dose + masser av vitaminer. Så jeg håper, jeg håper

Lignende tråder

1. Hva skjer? Rotfylt tann, Armour, temp, søvn
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 02-10-07, 00:51
  2. Kan betennelse endre prøveresultatene..
    Av Tussa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-07, 14:38
  3. Jeg i utredningsfase for lavt stoffskifte
    Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 20
    Siste melding: 14-02-07, 22:52
  4. Kan en betennelse gå over?
    Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 31-01-07, 17:55
  5. Betennelse i skjoldbrukskjertelen