Side 28 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 271 til 280 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Standard Sv: Hvor hurtigt mon T3 kombo behandling virker

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Tusen takk for god info. Dette trenger jeg.
    Ble forøvrig satt på T3 (liothyronin 20mcg fordelt på 3 doser/dag) fordi T4 lå i øvre referanseområde, mens T3 lå i nedre. Teorien var derfor at kroppen min ikke klarte å omdanne nok fra T4 til T3 (begge burde ligge i samme del av referanseområdet). Det var slik Dr Oftebro forklarte det. Jeg ble lykkelig over å få en ny medisin siden den andre ikke har gitt full tilfredshet. Kan ikke si at det gav meg mye, men fortsatte på det uten å reflektere nærmere.
    Har Oftebro sørget for å teste deg for rT3?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hei Annis
    Det er over 10 år siden jeg var hos Oftebro. Det er ikke helt den samme symptomsituasjonen jeg har hatt det siste året som jeg hadde når jeg var hos Oftebro. Men, ja jeg har målt rt3, som i følge endel regnestykker jeg har sett er noe forhøyet i forhold til t3. RT3 har gått noe ned etter at jeg begynte med Erfa og HC. Så det er nok endel av problemet mitt, men dessverre bare en liten del. Har blitt utrolig mye bedre siden i høst, og det er deilig å være i full jobb igjen. Behandlingen mot forhøyet RT3 er ren T3 behandling over flere uker, med barn i huset og en jobb på et legekontor anser jeg sjansen for å bli smittet av omgangssyke som stor. Og med omgangssyke får man ikke i seg medisiner og T3 har en halveringstid på 6 timer, så er det stor risiko for å havne i myksødemkoma. Siden det er langt til nærmeste sykehus herfra, anser jeg dette for å være en risikofylt behandlingsform. Spennende informasjon du hadde om dr Lowe, så tusen takk:-)

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Spennende informasjon du hadde om dr Lowe, så tusen takk:-)
    Ja det er det virkelig. Vi får håpe at de er flere leger som åpner øynene for denne visdommen slik at de som i dag er ubehandlet eller feilbehandlet kan få hjelp!Behovet er enormt og mange der ute vet ikke årsaken til sine lidelser.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Siste nytt fra meg.

Ble nødt til å gå opp igjen i HC dose til dit jeg var. Hang nok sammen med mye jobbing, men jeg tror ikke det bare ligger der. På prøvene mine kan jeg nemlig se at mitt fastende cortisol bare stiger, hvilket skulle tilsi dosereduksjon...så hvorfor går det ikke? Legger ut mine siste prøver for å høre hva dere tenker. Har gjort meg noen tanker selv, så skal bli spennende å høre om dere bekrefter:-)
    HGB 13,2 (11,5-16)
    Est GFR >60
    Trilgl 0,5 (0,5-2,6)
    FT4 19 (9-22)
    HBA1C 5,1
    Kreat 44*(50-90)
    Fostfat 1,2 (0,76-1,41)
    Urea 4,1 (2,6-6,4)
    LDL 2,4 (1,4-4,7)
    Gluk 5,1 (4,2-6,3)
    Na 143 (137-145)
    CRP <5
    FT3 5,8 (2,8-7,1)
    TRC 233 (150-450)
    Kalium 4,5* (3,5-4,4)
    HDL 1,6 (1,0-2,7)
    TSH <0,05 (0,2-4,3)
    Ca 2,27 (2,15-2,55)
    Alb 42,3 (36-45)
    Cortisol 393

Prøvene er tatt i forbindelse med legebesøk til UNN på mandag. Gruer meg til dette. Skjønner ikke vitsen, de vil jo ikke hjelpe meg likevel...

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Blondies bok

Har sittet og lest i dagboka di, og kjenner meg igjen i altfor mye. Synes det er interessant det du skiver om kombinasjonsbehandling. Mitt FT4 var 24,4 nå 1.aptil. FT3 ble målt 17.mars til 4,2.
    Tror du jeg vil ha utbytte av å mase meg til en kombinasjonsbehandling? Er det fastlegen som administrerer en kombinasjonsbehandling eller kreves det en lege som har mer sperialisert seg på dette?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hei Bente
    Jeg har skrevet svar til deg i din egen tråd

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Var på sykehuset igjen på mandag. Gruet meg veldig. Så det lave BT jeg klager over var på 130/70

Forklarte hvordan jeg har følt meg den siste tiden og om mitt mislykkede forsøk på å trappe ned på HC. Han sa at det var tydelig at kroppen min trengte HC, men at han ikke skjønte hvorfor. Men det er jo mer anerkjennelse på min tilstand enn jeg har fått noen gang før i skolemedisinsk sammenheng. Han ville prøve noe beroligende mot den harde tunge pulsen min. Er så lei av alle som vil ha en psyk diagnose på oss som sliter med lavt stoffskifte. Da sa jeg at jeg ikke kjente meg igjen i det at jeg er nervøs, og at dette er vanedannende og Florinef var en bedre medikament å prøve ut. Jeg fikk da skrevet ut Florinef (selv om han ikke trodde det ville hjelpe) Startet med den i går, og skal selv gjevnlig kontrollere BT slik at det ikke blir for høyt.

I tillegg til det fikk jeg han til å søke om at jeg skulle få Erfa på blå resept. Om NAV godkjenner er en annen sak, men dette er en seier for meg og kanskje for andre som bruker Erfa. Iallefall hvis søknaden godkjennes.

I tillegg ble jeg satt opp til ny ktr om 2 måneder. Skal da ha en belastnings EKG, med tanke på puls og brystsmerter som jeg har ved trening (den gangen jeg drev med slikt). Har angina i familien.

Og for alle som er like glemsom som jeg over denne Florinefen som skal stå i kjøleskap, så ringte jeg apoteket i går, som igjen kontaktet produsent. De bekreftet at Florinef holder seg i en uke utenfor kjøleskap. Så da går det an å putte i en dossett

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Så deilig å høre at du har truffet en lege som er villig til å tenke utenfor boksen!
    Jeg er så frustrert over manglende innsikt hos min lege at det gjør godt og høre at ikke alle er slik.
    Er det en endokrinolog du går til?
    Hva er Florinef?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Så deilig å høre at du har truffet en lege som er villig til å tenke utenfor boksen!
    Jeg er så frustrert over manglende innsikt hos min lege at det gjør godt og høre at ikke alle er slik.
    Er det en endokrinolog du går til?
    Hva er Florinef?
    Er ærlig talt ikke sikker på at han er ferdig utdannet endokrinolog. Jeg var henvist til endokrinolog, og ble kalt inn til medisinsk poliklinikk. Legen jeg går til er konstituert overlege, så han jobber iallefall med endokrinologi. Han er hyggelig nok, men jeg er litt skeptisk fordi forrige gang jeg var der var det ikke helt sammenheng mellom det vi snakket om og epikrisen jeg fikk tilsendt. Likevel møter han meg på en ordentlig måte. Følte han var mer tilstede denne gangen enn forrige gang.

Florinef er også et kortisonpreparat. Florinef erstatter aldosteron, som er det andre hormonet binyrene produserer i tillegg til cortisol. I motsetning tilvanlig hydrokortison (som regulerter sukkerbalansen i kroppen), regulerer Florinef saltbalansen. Det er sansynlig at når en kjertel som binyrene produserer dårlig med cortisol så produserer de også dårlig med andre hormoner (som bli aldosteron i dette tilfelle). Symptomene på lav aldosteronrpoduksjon kan være salthunger og lavt BT. Det er det lave trykket som blir plagsomt for meg med svimmelhet, tung puls og følelsen av å være sliten hele tiden.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Erfa på blå resept

Endelig er det besluttet: Jeg fikk Erfa på blå resept
    En seierens dag for flere enn meg håper jeg

Side 28 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn