Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Standard Røntgen af tyktarmen

Hej

Er der nogen her som har forstand på røntgen af tyktarmen?

Jeg har taget et par billeder med mobilen af en Pc skærm hos lægen.

Jeg synes bare at imellem tyk og endetarmen er der sådan et "S" formet stykke at tarmen. Jeg synes den er meget lang i forholdt til de billeder jeg har set på nettet. Der er også ligesom en knæk på tarmen i bunden af "S-et".

Er det normalt, eller kan det give en prop i maven så man bliver oppustet og få refluks?
    Jeg har også ondt i navlen/ved navlen ( på venstre side af navlen) en gang imellem. Kan toppen af S et gøre det?

Man kan se mine knogler i baggrunden og bedøme hvordan jeg ligger.

Godt der ikke er hud på - så ville det være "kun for voksne":-)

http://picasaweb.google.dk/adrogli/M...eat=directlink

På det første billede er S-et væk - ved ikke hvorfor. Kan tarmen virkelig flytte sig så meget? Den må side fast i et eller andet.

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Røntgen af tyktarmen

Jo - det er kjent at lavt stoffskifte gir problemer med tyktarmen.
    Jeg hadde store vedvarende maveproblemer da jeg gikk på Levaxin. Til sist ble jeg ble akutt innlagt med diverkulitt og lå men intravenøs antibiotika.
    Flere i min omgangskrets har hatt liknende problemer.
    Jeg skiftet til Armour mens jeg lå på sykehuset og har ikke mer av plagene.
    Men jeg merker tendenser til det de ganger jeg har senket dosen.
    (smerter opp langs venstre side)

Jeg vil tro at det er viktig for deg å holde stoffskiftet opp Adam.......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    156

Tak for svaret Finn.

Jeg må komme fra en anden planet. Jeg havde normal, fast afføring da min TSH lå på 31 for snart 3 år siden. Siden jeg er begyndt at forøge Eltroxin er den blevet ret tynd og det har den været i 1 år nu. Men aligevel er der ikke meget liv i min mave og jeg føler mig oppustet. Som om der er en prop. Når jeg massere min mave, og er heldig, så kommer der mere liv i den, brummer lidt og jeg få det bedre.

Men du mener at maveproblemmer skyldes for lavt stofskifte og ikke medicin?
    På en eller anden måde har min mave det bedre af lidt snaps:-) Lægen siger at man skal passe på med alkohol og refluks, men jeg har det bedre af det.
    Måske giver det mere mavesyre når man drikker, men måske bliver fordøjelsen bedre, eller mavens lukkemuskel lukker bedre. Jeg ved det ikke.

Det er også surt at man ikke kan se maven og tarmene når de er fyldt op med maden. Jeg måtte leve af flødende kost i 3 dage før undersøgelsen. Det viser jo ikke hvor oppustet man er og hvad der sker under normale forhold.

Mvh Adam
    Efter 10 år med for højt stofkifte er jeg blevet behandet med radioaktivt jod i 1999 og kunne tydelig mærke at jeg havde det skidt af de første eltroxiner.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Dette kjenner jeg meg igjen i. Vondt på venstre side og "rar" mage. Ofte vondt etter måltider. Er det noen her som har forsøkt tarmskylling?

V

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg vil anta at maveproblemene dine skyldes for lavt stoffskifte.
    Så vil jeg jo påstå at det er ikke sikkert at Levaxin/Eltox. eller andre syntetiske en-hormonsbehandlinger vil virke.
    Det gjorde de ikke på meg - heller ikke Liothyronin virket på dette problem.

Men Armour gjorde.

Når det gjelder sammenlikning mellom forskjellige hormonbehandling, kan denne ikke gjøres på rettferdig måte uten at de forskjellige preparater sammenlignes ved full (tilstrekkelig) dosering.

For ditt vedkommende K A N det jo være at du slet ikke tåler Eutrox. - hvis så vil du jo bare bli verre med høyere dose.

Så mener jeg å kunne trekke på egen erfaring at ved meget lavt stoffskifte har man hård mave og forstoppelse. Ved litt høyere stoffskifte er maven tynn og ved for høyt stoffskifte er den igjen hård, men har i tillegg et "knudrete" utseende.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. ct-røntgen
    Av pusur i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 26-04-06, 12:40

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •