Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    35
    Meldinger
    30

Standard Hva har TSH å si på "sykhetsbarometeret"?

Hei, trenger litt hjelp til å forstå dette med TSH, og sammenhengen med t4, og hva som sier hvor gale ting egentlig er. Jeg leser om personer som har TSH på 70 og føler seg "OK" mens jeg har TSH på 23, og føler jeg snart dør. Nei, jeg føler ikke jeg dør, men angsten, deprisjonen, tiltaksløsheten, smertene og trøttheten er helt syk. Jeg trodde jeg hadde det gale når TSH'en min var 12, men nå er det jo helt vanvittig. Legen mener sjoldbruskkjertelen har kapitulert.

TSH 23,51
    FT4 11,9
    Jeanett Elisabeth. Har jeg lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Hva har TSH å si på "sykhetsbarometeret"?

Hej

Den 25. juni 2010 skrev du:
    Sitat Opprinnelig skrevet av jeanettelisa Vis post
    Hei igjen 14 Juni var jeg hos den nye fastlegen min, og tok nye blodprøver. Den nye legen var helt fantastisk, og det var en totalt annen opplevelse å møte en som han, en som tok meg på alvor.
    I dag var jeg for å få vite resultatene, og jeg hadde en TSH på 12!! Det var ingen antistoffer som foreslo at det var en betennelse, så jeg fikk begynne på Levaxin allerede i dag Bare 25mg, men mye mer enn ingenting. Skal inn i august og endre dosen, og skal også inn til røntgen av skjoldbrukskjertelen for å utelukke struma eller knutestruma. Jeg hadde også lave verderier av B12, så fikk piller for det også

Jeg er så sinnsykt overlykkelig HURRA for en diagnose Håper ting ser litt lysere ut snart
    Og den 16. august 2010 skrev du:
    Hei! Jeg har nå fått diagnosen hashmito thyroditt og skal snart øke levaxingdosen. Er foreløbig bare på 25 mikrogram.
    Så du må have haft alligevel forhøjede antistoffer, siden du fik diagnosen Hashimoto's og dit stigende TSH tyder på, at du er IKKE varetaget korrekt af din læge! 25 mcg Levaxin er en "børnedose", der hverken gør fra eller til, og effekten er så ringe, som du slet ikke var i behandling.... Det er problemet og grunden til at dit TSH stiger og stiger.

Dit FT4 på 11,9 ved TSH på 23,51 - i forhold til dine symptomer - tyder på, at dit "personligt/individuelt" FT4 skal ligge helt øverst i ref.område før dit TSH falder og du kan begynde at trives igen. Det kommer aldrig til at ske på en mikrodose på 25 mcg, eller 50 mcg Levaxin. Du skal nok helt op på 150+ mcg før der begynder at ske noget. Måske endda med tillæg af Liothyronin.

Selv om du ikke har postet noget om hvordan din behandling er blevet indrettet siden august 2010, taler dine nye tal sit eget tydelige sprog: du er voldsomt underbehandlet og de som varetager din behandling - kan ikke sit fag.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    35
    Meldinger
    30

Standard Sv: Hva har TSH å si på "sykhetsbarometeret"?

Hei! Beklager jeg ikke har oppdatert noe mer :-)
    Legen mener ikke lengre at det er thyroditt, og jeg har jevnt økt med levaxin, og ligger nå på 100 mcg. Har vært og tatt nye blodprøver, og om få dager et brev i posten med ny resept og ny dose å øke til
    Jeanett Elisabeth. Har jeg lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hva har TSH å si på "sykhetsbarometeret"?

Hei! Beklager jeg ikke har oppdatert noe mer :-)
    Legen mener ikke lengre at det er thyroditt, og jeg har jevnt økt med levaxin, og ligger nå på 100 mcg. Har vært og tatt nye blodprøver, og om få dager et brev i posten med ny resept og ny dose å øke til
    Ikke noget at beklage, Jeanettelisa

Hvad med at du henter kopi af alle dine blodprøver siden maj sidste år og poster dem her? Ellers er det svært at se på hvilken baggrund din behandling bliver tilpasset. For det er ganske korrekt, at hvis du ingen antistoffer har så er det ikke thyroiditt. Alligevel stiger dit TSH "helt vildt", og det kan derfor være andre årsager til at det sker, men før der er nogle tal at se på og overveje, er det svært at komme med et bud.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Hva har TSH å si på "sykhetsbarometeret"?

Har du fått målt fritt T3 og reverse T3? Om du er som meg, f.eks., har det utrolig lite å si hvor mye T4 du har i systemet ditt. Om du derfor har problemer med konvertering av T4 til T3, eller om mesteparten blir konvertert til rT3, så vil du se en stigende TSH selv om T4 ser "normal" ut.

Lignende tråder

1. Min nye kokebok-"bibel" - "Nourishing Traditions"
    Av anitab i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 1
    Siste melding: 25-09-11, 15:06
  2. Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 22-09-10, 15:29
  3. "Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
    Av Anisa i forumet Andre bøker
    Svar: 4
    Siste melding: 07-03-09, 16:12
  4. "konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-09, 17:11

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn