Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Hybrid View
-
23-04-09, 15:52 #1
Leverer lavkarbomat direkte på døren
Angriper myndighetene
Han går til frontalangrep mot de norske myndighetenes ernæringsråd.
- Myndighetene sier vi skal spise mer grovt brød, mindre fett og mosjonere. Likevel går de fleste ikke ned i vekt, og folk dør av sykdommer i stedet for alderdom. Vi drikker melk, men er samtidig på verdenstoppen når det gjelder beinskjørhet. Noe er ruskende galt, sier Foseid, og utdyper:
- Jeg mener årsaken er at norske myndigheter må ivareta næringspolitiske interesser. Landbruket produserer næringsmidler vi ikke er genetisk tilpasset, som korn og poteter. De mottar subsidier for å produsere mat vi blir overvektige og syke av, mener Foseid. Hele artiklen i Aftenposten
Er meget enig i Thor Foseid`holdninger. For enhver med et nogenlunde vågent blik på omgivelserne og verden, må det stå lysende klart, at aldrig har det været så mange overvægtige, som EFTER at vi er blevet oversvømmet med alskens helseråd i forbindelse med kosten.
Da jeg var barn, husker jeg selv i dag, at alle de (få), der havde fået lidt mere "mave" på end andre, de fik altid at vide at nu var tiden inde til at leve "brød-, makaroni- og risfrit et stykke tid.
Når min voksen søn ser i dag gamle film, eller fotos fra den gang han selv var barn, bemærker han helt på eget initiativ - at folk på gaderne og ellers hvor billederne er taget - er slanke. De fleste af dem. Så jeg giver Thor Foseid ret i, at "noget" er gået grueligt galt, når myndigheder nu anbefaler netop den kost, der den gang for længe siden, netop blev frarådet dem, der havde tendens til at blive overvægtige.
Det er som om alt skal være omvendt nu, i sammenligning med den gang... Som med fedt f.eks. En krop, der ikke får fedt nok tilført med kosten, vil spare på fedt og "gemme" det til "hungertiderne". Det er kroppens "job" at sørge for at overleve. Så når kroppen oplever den fedtfattig kost, som værende varsel om en kommende hungersnød - konstant og vedværende - når vi bare lytter til tåbelige kostråd - ja, så bliver den smule fedt fra den fedtfattig kost IKKE forbrændt, men GEMT! Det er sørme efterhånden nærmest bevist, at jo mindre fedt i kosten man får - jo sværere er det at tabe i vægt. Det er sgu logik for burhøns og jeg fatter ikke, at de såkaldte kloge - eksperterne, diætister og andre "guruer" på statens lønningsliste - ikke kan fatte det mest elementære i kroppens funktioner, som netop er, at kroppen ALTID beskytter sig selv mest muligt, for de "farer" der er beskrevet i vores gener, hvoraf den vigtigste fare er netop at kunne møde HUNGERSNØD og overleve.
Derfor - så længe der ikke er NOK fedt i kosten, vil kroppen altid sørge for at have reserve "nok" deponeret. Og når den fedtfattig kost bliver "kronisk", bliver også kroppens fedtdepoter "kroniske". Der skal fedt til at forbrænde fedt. Så enkelt er det. Lige så enkelt er det, at et utilstrækkeligt niveau af fedt i kosten = forstyrret hormonbalance i hele kroppen. Det er jo det MÆTTEDE fedt, der er en hormonbærer og en base for alle hormoner, så hvordan kan nogen bare drømme om sunde hormonkirtler på en fedtfattig kost, fatter jeg bare ikke.
Jamen, så kommer jo argumenterne fra de heldige, der er jo åleslanke "takket være" deres fedtfattig kost, siger de. Men de skulle først tage og få deres ORGANfedt målt før de udtaler sig. Enten har man det "synlige" fedt uden på kroppen, eller har man det "usynlige" fedt inde i kroppen - for begge gælder det, at jo mere fedtfattigt folk lever, jo mere kropsfedt (indre/ydre) deres kroppe deponerer.
Hvad angår Thor Foseid og hans kampe mod idiotiske kostråd lanceret af myndigheder (også i Danmark) og af andre "religiøse" kostvejledere - så har han jo også et mad-firma, der leverer LovKarbMad til folk Norge. Jeg kan ikke forestille mig, at hans forretningsbiks kunne overleve, hvis hans mad ikke kunne holde hvad den lover.... Meget interessant i hvert fald: Spisdegslank.no
Jeg har ikke kigget på hans madpriser, men mon ikke er priserne for høje for de mange, der ikke engang har råd til selv sunde ingredienser at købe hos den lokale købmand...? I Danmark er jo opstået de sidste 7-8 år en helt ny samfundsgruppe af direkte fattige, der kun har råd til et dagligt måltid mad og hvor selv børnene kan gå sultne i seng flere gange om ugen - så dem, der måske har mest brug for sund mad - de har ikke penge til at købe den for... Æv!
Ros til Lavkarbo/Thor Foseid
Kritik af Lavkarbo/Thor FoseidSist endret av Anisa; 23-04-09 kl 16:33
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
23-04-09, 20:51 #2
Sv: Leverer lavkarbomat direkte på døren
Det er jo egentlig helt "høl i huet" at de sunneste matvarene er de dyreste. Det burde vært omvendt!
Ser at enkelte av 14-dagers diettene hos Foseid koster borti 2000 kroner. Og da regner jeg med at frakt kommer i tillegg, samt pålegg til brødskivene. Jeg prøver å holde meg til rundt 800 i uka totalt, dette inkluderer altså ikke bare matvarer til meg, men all dagligvare, samt mat og sand til katta. Mer kan jeg ikke ta meg råd til. Skulle jeg levd på denne dietten nå, hadde jeg gått konk. Det var også økonomien som gjorde at jeg måtte kutte ut dietten da jeg gikk på den høsten 2007.
Hadde gått på den kun noen dager da jeg var på instruktørkurs i vannaerobic, og jeg kan trygt si at uten den dietten hadde jeg aldri klart å gjennomføre det kurset. For det var beintøft! Mange timer i bassenget i løpet av en helg, den ene dagen med 11 timers undervisning totalt. I tillegg kjørte jeg til og fra alle dagene. Aldri i verden om jeg hadde holdt ut det hvis jeg hadde spist vanlig da! Da hadde jeg vært "død" etter lunsj.
Det jeg merket av den dietten var ikke så mye vektnedgang, litt var det, men ikke mye. Men jeg følte meg mye friskere! Jeg hadde mer energi, var mer våken og maktet mer. Hadde jeg fortsatt lengre tid på den, hadde jeg helt sikkert gått ned mer også. Ulempen med dietten var at mange av middagsrettene var litt vel sterkt krydret for min smak. Men det ble altså for dyrt å fortsette.
Når man ser på hva myndighetenes representanter lirer av seg:
"- Årsaken til overvekt er at inntaket av energi er større enn forbruket. Det er ikke mer hokus pokus enn det, slår Holm fast, og legger til at man ikke må glemme at summen av alle de små tiltakene, som å gå opp eller ned trappene, vil utgjøre en total forskjell."
ser man tydelig at de er på totalt feil vei. Hadde det virkelig vært så enkelt som å spise mindre og trene mer, hadde det ikke eksistert et eneste overvektig menneske i verden! Det at vi til tross for at vi vet mer enn noensinne om kosthold og trening, likevel har et økende problem med overvekt, tyder på at løsningen er en helt annen.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Svar med sitat
Bokmerker