Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Flittig Lise Gjest

Standard Jeg - en energibombe!!

Solskinnshistorie

Har lyst til å fortelle om en historie som man skulle tro var for god til å være sann. Jeg er en klassisk pasient med lavt stoffskifte, heldigvis ble det oppdaget før jeg vimset meg til en ulykke i trafikken el.l. Men det var farlig nære noen ganger. Huttetu. Dere vet hvordan det er - jeg var hun tanten som aldri husket bursdager el.l. Sykdommen ble oppdaget i 2001, jeg har nok hatt lavt stoffskifte siden barnefødsel ti år tilbake i tid. Heldigvis hadde jeg litt hår igjen på hodet, selv om jeg var skikkelig redd.

Vel, første runde var å starte med Levaxin hos fastlegen. Det hjalp litt, men alt falt fort tilbake til det gamle. Gikk til Oftebro og fikk så Liothyronin, og verden rundt meg ble litt mer lettere å henge med på, men bare i perioder. Startet med vitamin K og B12 sprøyter, samt DHEA. Ble vesentlig bedre, men igjen, falt på bunnen i perioder igjen. Var sykemeldt noen uker, hanglet meg gjennom livet. Alt går, tross alt..

Men! startet så hos Balder (Dr. Schøtt) og fikk tre ting som var som en energibombe for meg. Vitamin D, Magnesium og Rosenrot. I tillegg ble B12 sprøytene doblet. Det er helt fantastisk - JEG ER UTE OG LØPER 40 MINUTTER NESTEN HVER KVELD (les den setningen igjen)!! Og den eneste grunnen til at det ikke er hver eneste kveld, er fordi kroppen min er ikke godt nok trent til mer, selv om motivasjonen er på topp. Tenk dere - jeg sitter hjemme og er RASTLØS!! Den følelsen hadde jeg glemt hvordan var.

Mye av de vitaminene jeg tar selges ikke rent i Norge. Derfor kjøper jeg de bare på Internett. Denne siden kan anbefales https://www.vitaminlife.com Det er veldig viktig at hvis du kjøper DHEA der (billigere enn i Norge), så pass på at du får fra AMNI produsenten. Første gangen må du også ordne tollpapirene, men jeg har fikset dette på enkleste måte gjennom posten. Det koster en 100 lapp, men i helheten blir ikke det stort.. Husk at portoen også er ganske dyr, men det viktiste for meg er at jeg får akkurat det jeg trenger. I tillegg spiser jeg omega 3 kapsler, ellers spiser helt, helt normal mat. Poteter = namnam.

Så nå gjenstår det bare å psykisk takle tabelett-brettet

Flittig Lise

Gjest

Standard

Det var en koselig historie å høre! Bruker du ingen stoffskiftemedisiner nå?

Hvilke symptomer hadde du når du vimset deg rundt i trafikken før du begynte på behandling da? Selv er jeg kronisk trøtt, sløv, dårlig konsentrasjon og hukommelse. Fortsatt ikke funnet riktig dosering og medisiner, men er på leting!

Flittig lise Gjest

Standard

jo, jeg bruker alt på listen min, og det fungerer optimalt. heldigvis.

når jeg vimset rundt i trafikken visste jeg ikke at jeg hadde problemer med stoffskiftet. fordi det kommer krypende så sakte, at du ikke egentlig merker når det begynner å gå i nedoverbakke.

men det er en fantastisk følelse når kroppen fungerer igjen. jeg tror seriøst det var heste-dosene med b12 og magnesium som satte fart på meg igjen. verdt å spørre legen sin om.

Flittig Lise Gjest

Standard

symptomene mine før jeg fikk medisiner var ekstremt distré, store konsentrasjonsproblemer, trøtt, frøs også på sommerdager, stokket om ord og setninger, glemte ting konsekvent, ikke-eksisterende kortidshukommelse, svimmel. veldig ømtålig for lyder, orket nesten ikke butikker, ble svimmel av for mye farger. husker jeg gikk i møbelforretninger og så ut meg sofaer for å kunne ligge i - mens jeg var i butikken... var utslitt før dagen startet.

Gjest

Standard

Så du bruker fortsatt levaxin?

Ja, den utslittheten kjenner jeg meg igjen i altså. Forklar litt nærmere ossen trøtthet du følte da? Søvnig eller bare litt "lat og slapp"?

Interessant artikkel du skrev med interessante medisiner.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei Flittig Lise

Så flott å få en slik solskinnshistorie - vi trenger å høre om alt positivt som skjer også. Jeg er glad på dine vegne.
    Jeg går også på Balder (begynte der for vel ett år siden) og merker store forandringer - til det positive.
    Hvor mye DHEA bruker du pr dag (evt brukte hvis du ikke tar det lenger)?
    Jeg spør fordi jeg skulle bruke det men fikk så sterk hodepine - måtte bare slutte etter 4 dager. Men har liggende så jeg får vel prøve meg igjen senere en gang.

Ha en fin dag!

Flittig Lise Gjest

Standard

ja, bruker 75 mikrogr. levaxin på morgenen og 50 på kvelden. det er ganske mye. tror nok jeg kommer til å gå mer ned på den. antistoffene i blodet er på full fart nedover. det er merkelig, syntes nå jeg. men er ikke helt sikker på hvordan det fungerer.

utslittheten føltes som om du var helt tom for energi. det var et ork å kle på seg, finne bilnøklene, måtte gjøre ting. alt var slitsomt. følge meg egentlig ikke lat, bare utslitt - av ingenting. og hadde perioder hvor jeg ikke orket å møte andre mennesker. spesielt på vinteren i mørketiden. hvis jeg var ute på byen gikk jeg hjem kl. 23.00, utslitt!

og nå gnistrer det av meg !

Flittig Lise Gjest

Standard

faktisk bruker jeg 100 mg DHEA om dagen. legen syntes det er hårreisende mye, men prøveverdiene viser at jeg allikevel ligger helt på nederste grensen, så han anbefaler det.

det tok litt tid å venne seg til DHEA, fikk bl.a. masse kviser i starten, og var masse svimmel. men så ble det bedre, og nå kan jeg ikke leve uten. tror den står for 20-30% av energien min alene. og kanskje 50% av konsentrasjonen. det er litt som livet før og etter.

Gjest

Standard

Okey! Tom for energi, ja! Det er slitsomt å alltid ha for lite energi. Må si du er heldig som spruter av energi nå.

Hente det at du var trøtt også eller? Akkurat som du ikke hadde sovet liksom?

Flittig Lise Gjest

Standard

ja, slik type trøtt at en måtte hvile litt på sofaen for å orke og gå og legge seg..

Side 1 av 2 12 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn