Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Hyper og fryser.
-
15-05-08, 15:59 #1
Hyper og fryser.
Fikk vite på tirsdag at jeg har Graves (tras 4,9) og har startet behandling.
Lurer bare på om det er vanlig å fryse når man er hyper. Er varm og svetter om natta, men fryser så veldig det meste av dagen, tærne er iskalde, men varm i hodet.
Pulsen min er normal i hvile, men før jeg begynte med beta-blokker spratt den opp til 100-120 for ingenting. Men blodtrykket mitt er skummelt høyt. Er ganske sliten og deppa, hodet er fullt av vatt, kroppen verker...
Ja, det er så mye jeg lurer på om dagen, klarer ikke la være å tenke.
ok å kikke inn her innimellom, men merker at det bli mye forskjellig informasjon og litt forvirrende.
-
15-05-08, 16:45 #2Hildemor Gjest
Jada man kan fryse - man kan svette. Den høye pulsen er vanlig ved aktivitet - man orker nesten ikke røre på seg til tider. kroppen verker, man blir sliten av ingenting. Hodepine er vanlig, dårlig søvn, rastløshet/uro og høyt blodtrykk.
Betablokkere vil dempe noen av symptomene, men fjerner jo ikke stoffskiftesykdommen . så man føler seg gjerne elendig uansett.
Nå skal kroppen din vende seg til medisiner som på sikt skal gjøre livet bedre for deg. Dessverre skjer ikke dette over natten - men bedre blir du
Føler med deg og ønsker deg riktig god bedring
-
16-05-08, 11:22 #3
Høyt oppe, langt nede. Kjefting og hyling, sutring og nedstemthet. utrolig glede og nervøsitet for filleting. Sånn har mine siste måneder vært. Tror jeg verken har vært noe særlig som mamma eller kone.
Har gått på Neo-Medicone (eller hva det nå heter) i snart en måned, og trappet ned og tilslutt sluttet helt med betablokkere (hadde hvilepuls på 130 før det, normalt blodtrykk, men jeg ligger ekstremt lavt til vanlig). Pulsen er mye bedre, men jeg er fortsatt varm (er vanligvis frysepinne). Vekta bomsa opp en uke (4-5 kg), men etter halvering av dosen (etter avtale med legen allerede ved oppstart) er den nå tilbake der jeg var før jeg begynte på medisiner (som er 6-7 kg mindre enn før jeg begynte å føle meg dårlig). Jeg har mye mindre vondt i hodet nå, men det går mye opp og ned.
Nå har jeg akkurat hatt to tunge dager, med hodepine og humørsvinginger og generelt pyton form. Idag derimot er jeg i mitt ess. Full av energi og ekstremt rastløs... ;)
Vet ikke helt hva jeg ønsker å si, men det svinger mye....
Ta vare på deg selv!
Svar med sitat
Bokmerker