Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
31-08-07, 19:38 #1
Hva står forkortelsene på blodprøvene for?
Hvordan kan man finne ut av hva forkortelsene på blodprøveresultatene står for? Kan vi f.eks. søke i en database på nettet - søke på forkortelsen og så får vi opp forklaringen? Og brukes det ulike forkortelsen noen ganger, f.eks er alltid S med foran prøver som et tatt i serum?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
31-08-07, 19:39 #2
Se på denne Stina

Har lagt den ut før, men ingen fare med å gjøre det igjen ;)
http://www.helse-sunnmore.no/lab/left.htmHilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
31-08-07, 19:52 #3
S=serum
P=plasma
U=urin
Sp=spinalveske (ryggmargsveske)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-07, 19:58 #4
Ja, tusen hjertelig takk skal dere ha!
Anne Ma, vet du har lagt ut noe før på svar til meg i alle fall, men hvordan finne det igjen....? Men jeg tror faktisk ikke det var den samme som du legger ut i dag. Har du flere?
Andre?
(Unnskyld - ser at jeg skulle lagt dette temaet i en annen kategori.)
Og vet dere, jeg tror ikke de alltid tar med f.eks. S for serum. Så forvirrende..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
01-09-07, 10:52 #5
Hei Stina

Forklaring på ord: http://www.menopause-info.no/website/co ... ossary.asp
Kan ikke se jeg har fler. Men sjekk nyttige linker. kanskje jeg har lagt ut mer der?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-09-07, 10:54 #6
Takk, takk, Anne Ma
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
01-09-07, 10:56 #7
En glede, snille damå!!
Hilsen Anne Ma
Svar med sitat
Bokmerker