Jeg har forklaret min voksne søn (32), at hvis han senere i livet skulle komme ud for en stofskiftesygdom (der var en del af i familien på fædrenes side) - bør han kende sine "sunde" værdier inden han evt. bliver syg senere i livet (Gud forbyde!).

De fleste af os kender standardsvarene fra lægerne: "De ligger pænt indenfor normen, Lille De". Og dette uden, at dette "indenfor normen" nødvendigvis betyder også at det er "vores" egen, individuelle norm.... når vi ikke føler os spor raske selv om vores tal siger, at vi er det.

Derfor vil jeg gerne have, at min søn får målt alt det relevante, han senere i livet kan referere/henvise til i værste fald - hvis han skulle blive syg, og på denne måde slipper han forhåbentligt udenom lægernes bortforklaringer, hvis hans tal skulle vise sig "rigtige" uden at han vil føle sig rask af den grund.

Jeg vil derfor gerne be` om hjælp til at opstille en liste af blodprøver, der bør tages for at vise det individuelle og fulde billede af hans thyreoid-status "nu og her".

Hvilke prøver skal han få taget nu, for at imødegå evt. fremtidige problemer med div. lægers div. "fortolkninger"? Hellere en prøve for meget, end en for lidt