I december 2010 fik jeg konstateret post partum thyroiditis - mit stofskifte var voldsomt højt, men stabiliserede sig herefter. Senere blev det meget lavt og jeg får i dag på 150 mcg (?) eltroxin dagligt. Både mit TSH og mit T4 ligger acceptabelt, mens mit T3 ved sidste måling lå på 1,1. Det har været konstant faldende gennem længere tid og jeg tvivler derfor på, at det er blevet bedre over den sidste halvanden måneds tid, siden sidste blodprøve. Jeg er klar over, at tallet ikke er alarmerende, men det er alligevel heller ikke helt godt.
Min endokrinolog har ikke været villig til at sætte mig i kombinationsbehandling ("det gør vi ikke her" og "dine tal er fine, T3 betyder ingenting"), hvorfor jeg nu har bedt om en henvisning til et andet hospital - jeg venter i øjeblikket på svar på om dette andet hospital vil modtage mig.
Jeg er rigtig nysgerrig efter at høre hvor jeres T3 lå, da I blev sat i kombinationsbehandling og efter en tid med behandlingen. Er der nogen, der vil dele? Jeg har ikke rigtig kunnet få mig et indtryk af hvornår man sætter patienter i kombinationsbehandling udfra det jeg har fundet på nettet. Jeg er voldsomt påvirket af et eller andet - og jeg går ud fra, at det er det lave T3. Ekstrem træthed, manglende koncentrationsevne og 1000 andre ting, som jeg egentlig bare undskyldte med graviditet, ammehjerne, lange nætter med baby, etc. Nu hvor jeg har sat mig lidt mere ind i sagerne, kan jeg til gengæld se, at det hele kan hænge sammen med stofskiftet - og så vil jeg naturligvis gerne have gjort noget ved det