Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
04-03-12, 23:36 #1
Bør jeg si til fastlegen at jeg har tenkt meg til Belgia for utredning?
Eller vil det sannsynligvis bare forkludre alt? Skal på min første time med fastlegen etter utvidet blodprøve nå på tirsdag og er litt usikker på om det kan bli litt voldsomt å komme med mine ønsker om utredning i utland, min mening om Levaxin vs Erfa osv...

Hvordan er det best å gå fram tenker dere? Skal jeg bare se an hva han sier om svarene i første omgang og så være fornøyd eller hva?
-
05-03-12, 10:03 #2
Sv: Bør jeg si til fastlegen at jeg har tenkt meg til Belgia for utredning?
Det der er vanskelig å svare på! Jeg er helt åpen med min fastlege. Men samtidig har vedkommende et helt urealistisk syn på at han kan komme til å miste bevilgningen sin dersom han gir meg ting på registreringsfritak, som hydrokortison og thyroid. Så han er nøye med å hele tiden fremheve at det ikke er han som gir meg denne behandlingen. Det kommer helt an på legen. Med min forrige fastlege tror jeg ikke jeg ville vært så åpen (men jeg ville heller ikke klart å fortsette hos ham).
Kanskje føle deg frem med en middelvei? Si at du vurderer å kontakte en endokrinolog i Belgia som er ekspert på hormoner, som du vet har hjulpet mange? Og se hva legen sier etter dette? Jeg vet ikke
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
05-03-12, 10:33 #3
heisann

Min fastlege vet lite om stoffskifte..
Jeg fortalte at jeg kontaktet Øverby i Arendal, og det var helt greit.
Øverbye sender også alle prøveresultater til min fastlege.
Fastlegen var også enig i at jeg kunne kutte kontakten med endokrinologen,
siden jeg ikke fikk noen hjelp der. Fastlegen sa at det ble jo litt mange leger å forholde seg til,
og siden øverbye kan hjelpe der fastlegen er usikker, så var dette bare bra.
Klem Tussemaja
-
05-03-12, 14:34 #4
Ja var det med mange å forholde seg til jeg og tenkte...Fastlege, spesialist og Hertoghe? Håper jeg og legen kan samarbeide oss fram til en god løsning hvertfall.
Var Øverbye som var alternativet til Hertoghe for meg nå, hva synes du om Øverbye? Har du fått behandling hos han med medisiner og føler du at det er en bra behandling for deg?
-
05-03-12, 15:22 #5
Jeg valgte øverby for han er ganske nærme der jeg bor..
Er veldig fornøyd. Han er hyggelig, forklarer, og gav meg medisin ;)
Fikk Armour, kunne velge det eller Levaxin. PrøvdeLevaxin i noen uker og la på meg 6 kg umiddelbart.. ( så sa endo at jeg ikke hadde lavt stoffskifte ogmåtte slutte.. )
Valgte da Armour, og vekta går saaakte ndover.
Er ikke i toppform ennå, har brukt medisin siden november. Er hos Øverbye hver 8 uke foreløpig
Klem Tussemaja
-
05-03-12, 15:47 #6
Åh så bra!!!! Ja da går det riktig vei, så godt å høre!
Godt at man får skikkelig hjelp!
Jeg er så usikker på alt siden ting er så nytt enda, lurer på om jeg kanskje kaster bort penger hvis jeg drar til Hertoghe, men samtidig tror jeg ikke det...
Jadda, lett skal det ikke være, hehe!
-
05-03-12, 14:31 #7
Ja tror jeg skal bare si det til han for han er ganske forsåelig, han sa selv at jeg lå på nedre normalområde på en prøve jeg hadde tatt tidligere (ikke sikker på hva slags prøve det var faktisk, skal få dem til å skrive ut alle prøvesvarene mine i morgen) og at jeg da kanskje trengte behandling men at vi skulle ta utvidede prøver (tsh fri t4 og hva alt no het, får svarene i morgen), og at jeg skulle sendes til videre utredning.
Jeg står på venteliste på utredning for ME og, men nå ser jeg nesten ikke poenget med den lenger for jeg er overbevist om at det ikke er det.... Men får spørre legen om hva han tenker om det i morgen.
Har bare vært en gang til denne legen som min fastlege, men har vært mange ganger med ungene til han og jeg vet at han er veldig dyktig og tar seg god tid til sine pasienter så jeg har håp om at dette kan bli bra
Lignende tråder
-
Lege Thierry Hertoghe i Belgia!
Av Lulu i forumet Thierry HertogheSvar: 28Siste melding: 26-06-14, 08:17 -
Er det flere som har vært hos Hertoghe i Belgia?
Av rexxy69 i forumet Thierry HertogheSvar: 6Siste melding: 01-01-11, 03:17 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Mulig at erfa Thyroid kan skaffes påreg.fritak fra Belgia
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 2Siste melding: 29-10-07, 14:22 -
Ny utredning
Av Tynn Tråd i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 10-05-07, 19:39

Svar med sitat

Bokmerker