Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

    Standard D3 og jern - prøveresultat

    Jeg prøver å lese om D-vitamin og jern men vet ikke helt hvor jeg skal begynne, så jeg stiller noen spørsmål istede. Og håper noen kan svare

    Hva er D3?
    Jeg har tatt blodprøve:
    Vitamin D3 67
    S-Vitamin D 67 ref 50-150
    Er dette samme vitaminet?
    Hvor høyt bør det egentlig være ( har hypothyreose 2)? Og hva slags tilskudd bør man ta? Er tran og omega3 kapsler det samme som D3?

    Og andre prøvesvar:
    S-Jern 10,1 ref 9,0-34,0
    S-Ferretin 25 ref 15-200
    Er dette for lavt?

  2. #2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

    Standard Sv: D3 og jern - prøveresultat

    http://www.vitamindcouncil.org/ her kan du lære mye om D3. Du bør spise mye D3 og om hden din tåler det, være ute i sola når den blir sterere, uten solfaktor hele tiden. Med solfaktor, ingen D3.

    67 på D3 er veldig lavt. Du bør prøve å komme deg opp i 125. Min lege anbefalte meg å ta 35 000 IE, kalles IU på engelsk, da jeg lå på 83 tidligere i vinter. Det hjalp!

    Hvis du kjøper i mcg, er 400 IE lik 10 mcg.

    det er litt D3 i tran og omega3, men ikke all verden. Liker du feit fisk, spis i vei, der er det D3. Men med ditt lave nivå, trenger du tilskudd.

    D3 kjøper du billigst utenfor Norge

    jern er veldig lavt. Anbefaler deg jern med denne komponentern http://www.albionferrochel.com/, det finnes mange merker. På helsekosten har de en som heter Amino jern. Du slipper treg mage, den har bedre opptak. Jeg har lavt jern og tar 2-3 av denne hver dag nå for å komme raskt opp.

    Hvordan ligger du på B12? Det er også viktig for stoffskiftet og konvertering av T3. Jeg ligger på ca 500, men amerikanere mener at vi med hypotyreose bør enda høyere opp, så jeg jobber med saken. På nettet, som iherb.com får du kjøpt flytende og suge/tyggetabletter som gir bedre opptak enn svelgetabletter
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

  3. #3
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

    Standard Sv: D3 og jern - prøveresultat

    Tusen tusen takk!! Jeg var ikke klar over dette. trodde liksom det var nok med en omega3 kapsel og en multivitamin.
    B12 er 250 hos meg, så det burde vel vært høyere.....

    Her må jeg lese og lære ;)

Lignende tråder

  1. Prøveresultat
    Av Cina i forumet Blodprøver
    Svar: 18
    Siste melding: 15-07-07, 20:47
  2. redd for prøveresultat
    Av cathrin i forumet Hos legen
    Svar: 16
    Siste melding: 01-02-07, 11:47
  3. Nye prøveresultat og tilbake til bare levaxin.
    Av kira i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-06, 21:07
  4. Prøveresultat og har fått radiojod for Graves
    Av meg i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandling
    Svar: 6
    Siste melding: 28-06-05, 11:16
  5. Prøveresultat:
    Av i forumet Blodprøver
    Svar: 2
    Siste melding: 22-05-05, 12:42

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn