Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    8

Standard Akkurat fått Hypothyreose

Jeg tok blodprøver fordi jeg ikke får opp B-12 og trenger sprøyter. Fikk da en oppringning av legen som sa, du har stoffskiftesykdom, og må begynne på Levaxin. Om en mnd skal jeg ta nye blodprøver.

Startet på 50 mikrogram Levaxin for tre dager siden .Føler meg og har følt meg ganske dårlig i hele vinter, men har tenkt at det nok går over når våren kommer .. blodprøvene som ikke er bra er S-FT4 som er på 10,6 og S-TSH som er på 4,16, men den er da innenfor referanse området. Har også lav S-ASAT som ligger på 13 og høy hemoglobin på 15,2.B-12 er på 303 så den er ok men føler meg alltid bedre når den ligger høyere.

I dag, etter tre dager med Levain fikk jeg en allergisk reaksjon, som jeg ikke vet om er Levaxinen. Hovnet i halsen, øynene og ansiktet, tunga og klødde. Legen var ikke der men skal ringe, men kontordamen sa jeg ikke skulle ta Levain mer før legen ringte.

Kan man ut i fra disse blodprøvesvarene vite om det her kommer av den typen som er en betennelse i skjoldbrukskjertelen ? Jeg syns det er litt ekkelt å ikke vite det. Føler meg veldig 'brennende' i halsen og føler at det er noe i halsen. Kan det være kreft? Samtidig er jeg deprimert, utmattet, orker nesten ingen ting, takler ikke stress i det hele tatt så sa akkurat opp jobben min (bijobb siden av ufretrygd), svetter mye om natta, fryser veldig mye, mister håret, føler meg vannete og oppblåst, lagt på meg nesten ti kg på en vinter, konstant trøtt, slapp og er andpusten når jeg går på en rett vei til og med, og føler meg veldig tom i hodet og glemmer mye .

Er det noen her som kan si noe om de blodprøvesvarene og det jeg tenker på, blir jeg veldig glad, for føler meg veldig usikker her nå. Hvor lang tid tar det før Levaxinen virker sånn ca ? JEg har lest , men jeg forstår ikke helt alt fordi jeg er så tom i hodet, gir litt opp å lete etter de rette svarene . Legen min er veldig hyggelig, men han er også litt rotete, og sier mye feil ofte,s å jeg kjenner angsten hogger litt her til tider .

Veldig takknemlig om noen kan svare meg litt her nå

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: akkurat fått Hypothereose,noen som kan svare på litt forskjellig ?

Velkommen Bittan Har du laktoseallergi? Levaxin inneholder laktose, men den finnes også i en type uten laktose. Få legen din til å sjekke allergi mot kasein og laktose. Om du opplever at du har det bedre med en høy B-12, så følg dette! De norske referansegrense er mye lavere enn andre lands! Du bør også få sjekket D3, og bør ta tilskudd i allefall i vinterhalvåret. Jeg er ikke god på blodprøver, så der får du sikkert hjelp av noen som kan mer.

Har legen din tatt anti-TPO prøve av deg? Den viser om du har en betennelsestilstand, den måler antistoffer. Selentilskudd kan hjelpe både til konverting av T4 til T3 og få antistoffene ned.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Velkommen Bittan Har du laktoseallergi? Levaxin inneholder laktose, men den finnes også i en type uten laktose. Få legen din til å sjekke allergi mot kasein og laktose. Om du opplever at du har det bedre med en høy B-12, så følg dette! De norske referansegrense er mye lavere enn andre lands! Du bør også få sjekket D3, og bør ta tilskudd i allefall i vinterhalvåret. Jeg er ikke god på blodprøver, så der får du sikkert hjelp av noen som kan mer.

Har legen din tatt anti-TPO prøve av deg? Den viser om du har en betennelsestilstand, den måler antistoffer. Selentilskudd kan hjelpe både til konverting av T4 til T3 og få antistoffene ned.
    Tusen takk for svaret Jeg tåler ikke så bra laktose, nei. Nå ringte legen og sa at jeg bare skulle slutte med Levaxin, og komme tilbake om en mnd og ta nye prøver. Har ikke tatt noen av de prøvene du nevnte over ,s da skriver eg dem opp, og ber han ta dem også om en mnd .

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Må du vente en hel måned? kan du ikke komme til før det og få byttet ut Levaxinen med en uten laktose? Det er jo ikke bra å gå og ha det slik du beskriver i det uendelige! press på og få en time før, eller be om at legen skriver ut ny resept uten laktose. Stå på!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Hei Bittan
    Velkommen hit. Jeg håper du hører på Ruth og griper tak i dette med en gang. Sannsynligheten er stor for at det er laktosen du reagerer på, så hvorfor vente en måned?

Medlem siden
    Apr 2011
    Meldinger
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei Bittan
    Velkommen hit. Jeg håper du hører på Ruth og griper tak i dette med en gang. Sannsynligheten er stor for at det er laktosen du reagerer på, så hvorfor vente en måned?

Jeg tror faktisk jeg skal bestille meg en time på volvat Tror ikke jeg skal gå noe særlig lenger ned i grøfta enn jeg føler meg nå, dette har vart i flere år, men i mildere grad. Legen mente jeg kanksje hadde bedre blodprøver igjen om en mnd . Er lit usikker, men er ikke sikker på om dissse prøveresultatene er dårlige heller ?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Vet du hva slags FT4 du hadde før du ble syk? problemet er at vi ligger overalt i referanseområdet, varierer fra lab til lab, men ca 9-20 er vanlig. Hvis du hadde en FT4 på 20 da du var frisk, er det dit du skal. la den på 12 da du var frisk skal du dit osv. det er en lang periode med å øke dosen du har foran deg. 1.6 mikrogram pr kg kroppsvekt er vanlig regning for å finne medisindose. men kanskje har du allergier, matintoleranse etc som gjør at tarmen ikke tar medisinen opp bra nok, da vil du trenge høyere dose.

Hvis du først vurderer Volvat, kan du jo også lure på en lege med initialene DS på Heggeli helhetsmedisin i Oslo? Da må du være innstilt på at tarm etc tas med i beregningen. Vi er mange som har gått fra å være syke til å bli friske og velfungerende hos ham. Men det kan koste deg endel. Alt fra 10 000 - 40 000 det første året. For noen av oss har det vært verd det, å få livet og helsa tilbake. Lykke til!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Hei Bittan
    Det er ganske vanlig å få en hevelse i skjoldbruskkjertelen nå man har lavt stoffskifte. Dette oppleves ofte som en "klump i halsen". ASAT er en leverfunksjonsprøve som ikke betyr noe i det hele tatt når den er lav. Den er kun farlig når den er høy.

Gjør som Ruth sier: Ikke vent en måned. Det tar lang tid å få effekt av stoffskiftemedisin. Det er så langsomme prosesser i kroppen at det gjerne går uker og måneder før full effekt oppnåes. Jo lengre man går ubehandlet jo lengre tid tar det å komme seg. Mitt råd er at du ringer fastlegen og ber om å få levaxin uten laktose pluss at du bestiller time privat, slik Ruth foreslår. På den måten er du i gang med behandling og veien tilbake til en bedre helse er kortere.

Alle symptomene du beskriver ellers er helt normalt for et lavt stoffskifte.

Lignende tråder

1. Jeg har akkurat fått diagnosen kreft i skjoldbruskkjertelen
    Av eulalia i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 4
    Siste melding: 10-08-10, 19:56
  2. Jeg har fått Erfa!
    Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 11
    Siste melding: 03-07-10, 16:17
  3. Svar: 10
    Siste melding: 31-08-08, 16:12
  4. Akkurat som om jeg går i koma...