Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
24-08-07, 19:59 #1
Ronaldo har fått hypothyreose
Det er leit at han har fått lavt stoffskifte. Men det er bra for sakens skyld at det blir offentliggjort. Folk trenger informasjon!
http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/24/509951.html
-
23-07-10, 22:06 #2
Sv: Ronaldo har fått hypothyreose
Bare for å følge opp :
http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/04/510996.html
http://www.dagbladet.no/2010/07/23/s...ians/12685744/
Man skriver : "De hevder Ronaldo lider av hypotyreose, en sykdom som gjerne kalles lavt stoffskifte."
Jeg ville jo sagt at Ronaldo lider av lavt stoffskifte, en sykdom som ofte kalles hypotyreose......
Det er jo påfallende lite man vet om konsekvensene, og hvor lett man bagatelliserer og tror det er så sjeldent. Og mannen driver på å tar lærdom av alle som bagatelliserer.......
Og vektøkning har ingeting med lavt stoffskifte å gjøre ? Og man kan bare trene det av seg ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-07-10, 23:22 #3
-
26-07-10, 16:18 #4
Stakkars mann, han har mye å lære....
-
14-02-11, 21:03 #5
Ronaldo har lavt stoffskifte men får ikke behandling
Han kan ikke ha det godt? :(
http://fotball.aftenposten.no/intern...icle192749.ece
-
14-02-11, 21:08 #6
Sv: Ronaldo har lavt stoffskifte men får ikke behandling
Får ikke stofskiftebehandling pga antidoping reglementet???!!
Nå har jeg sannelig hørt det også...
Da gjelder ikke tsh - verdier og referanseområder nei... Stakkars mann...
-
15-02-11, 05:26 #7
Nei! Han valgte selv å ikke få behandling for ikke å få i seg stoff som ikke tillatt for fotballspillere på grunn av antidopingreglementet.
Det blir noe av det samme som skiløpere som har astma eller skyttere med hjertelidelser. Disse får lov å ta medisiner som ellers er forbudt. Noen mener disse medisinene er prestasjonsfremmede. (Det er jo en grunn til at stoffene normalt anses som doping.)
Alt dette ligger i en gråsone. Faren med å være for snill med å gi folk lov å bruke medisiner, er at det kanskje blir litt for mange som får de og de diagnosene
...
-
15-02-11, 17:57 #8
Jo jeg skjønner noe men ikke alt.... Dette blir nesten som at man ikke forstår hva hypotyreose handler om syns jeg.. hverken Ronaldo eller de som tar dopingprøver. Så hvis det er sånn at Ronaldo ikke kan ta stoffskiftemedisiner fordi de er prestasjonsfremmende, og han samtidig tydelig har for lave stoffskifteprøver, blir det hele veldig rart.. Og ettersom de sikkert er meget opptatt av blodprøver ville de sikkert overvåket om han lå for høyt på en måte..
-
15-02-11, 18:15 #9
Øh....du bloggeren.... Nå har jeg lavt stoffskifte som jeg bruker hormoner for å behandle. På min jakt etter rett dose medisin, har jeg også vært overdosert. Det fører til for høyt stoffskifte. Symptomene på høyt stoffskifte er blant andre:Alt dette ligger i en gråsone. Faren med å være for snill med å gi folk lov å bruke medisiner, er at det kanskje blir litt for mange som får de og de diagnosene
•Rask puls eller hjertebank
•Skjelving
•Svetting og manglende toleranse for varme
•Tretthet og slapphet
•Vekttap til tross for god matlyst
•Diaré
•Skjoldbruskkjertelen blir ofte forstørret (struma)
•Menstruasjonsforstyrrelser
•Uro og irritabilitet
•Søvnproblemer
•Øyeproblemer (bl.a. fremstående øyne med stirrende blikk)
Kan ikke skjønne hvordan dette kunne være prestasjonsfremmende? Hos meg er det ihverfall invalidiserende....
Det går ikke an å sammenligne astma og hjertemedisin med hormoner fra skjoldbruskkjertelen spør du meg
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
-
15-02-11, 18:34 #10
Hele problemet ligger i akkurat det som alle antydet her. Ingen av de som har behandlet Ronaldo, eller Ronaldo selv forstår at lavt stoffskifte er en alvorlig lidelse. Han har i likhet med svært mange på forumet fått beskjed om at dette er en bagatellmessig sykdom som enkelt behandles med en pille.
Forskjellen er at noen av oss (men på langt nær alle) på forumet ble sendt hjem med resept på pillen (riktig nok overlatt til oss selv med å finne ut hvordan denne best brukes). Ronaldo fikk vel beskjed om at det var helt problemfritt å gå uten behandlig og hadde vel en retrettmulighet, som han først nå har benyttet etter 4 år. Jeg er overbevist om at han i løpet av de 4 årene har drømt om hvordan det vi være å begynne på levaxin, at da blir alt som mye bedre. Jeg er sterkt overbevist om at etter 4 år ubehandlet blir han svært skuffet over effekten. Min erfaring er ihvertfall (jeg gikk også 4 år ubehandlet) at du ikke da kommer deg over natta, slik mange leger synes å tro.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte. Ikke noe poeng å sette igang behandling?
Av Moxa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 64Siste melding: 17-04-10, 12:52 -
Kvinnedagen og behandling av lavt stoffskifte
Av Ruth Roland i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 5Siste melding: 23-03-10, 19:01 -
IVF-behandling og lavt stoffskifte. Erfaringer?
Av Hilma i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 23-10-09, 16:31 -
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05
Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker