Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
28-01-10, 13:15 #1
PMS - Verre av hypotyreose?
Etter full krangling som nesten tar livet av forholdet mitt en gang i måneden begynner jeg å se et mønster - dette må være PMS. Jeg har alltid hatt litt plager med dette, blir overfølsom og irritabel, men etter jeg fikk hypotyreose har det blitt så utrolig mye verre!! Jeg bruker ikke p-piller lenger, sluttet for 6 mnd. siden.
Jeg er som en hormonell berg og dalbane , aggresiv, sint, faktiskt rent av slem. Overfølsom og fryktelig kranglete og dramatisk. Det er rett og slett ikke likt meg og jeg vet att samboeren min synes dette er helt grusomt, han måtte til og med være hjemme fra jobb fordi jeg holdt han våken hele natten med krangling
så nå får det være nok... jeg er jo ikke sånn, dette er ikke meg. Har søkt litt på nettet og funnet artikler som sier at kvinner med hypotyreose også får sterkere PMS. Ser også at enkelte steder kan anbefale noe som heter Progresterone. Vet noen noe om dette?
Dette begynner å bli et stort problem.
Dette er noe av det jeg fant:
Four Keys to Kick PMSFikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
28-01-10, 23:47 #2
Sv: PMS - Verre av hypotyreose?
Jeg harf bestilt og mottatt progesterone på iherb, hat ikke brukt det lenger enn en uke så jeg merker vel ikke så mye foreløpig,
har ikke noe særlig pms plager heller men har hørt det kan hjelpe litt med overgangsalderen.
Du må prøve å se om det kan hjelpeFra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
29-01-10, 01:53 #3
Legen min Carro.. som også er den samme som din fortalte meg dette en gang.. (jeg har også pms)
Når kvinner får menstruasjon og EL får man mer væske i kroppen. Det er derfor kvinner legger på seg også i disse periodene. Forskning har klart å vise at kvinner som sliter med pms også får en opphopning av væske i hjernen (som irriterer hypothalamus), noe som forklarer de emosjonelle forandringene. Så det er kanskje dette som skjer når vi har når vi får humørsvingningene våre ;)
Det er noen år siden han sa dette. Samtidig sluttet jeg på alt som heter prevensjon og mannen min valgte å sterilisere seg for at jeg skulle få et bedre liv uten prevensjon. Alternativt skulle jeg prøve noe vanndrivende rett før menstruasjonen kom.. tror de het spirix eller noe sånn.. Men det har jeg ikke hatt behov for enda.. Men.. er ikke umulig at mannen min tvangsender meg til legen med lapp om å gjøre noe med meg... hehe.. steriliseringen var mislykket, så nå sitter jeg her med spiral igjen.. og pms på kjøpet.. var helt fin uten prevensjon..
-
01-02-10, 13:26 #4
Skal til legen "vår" på onsdag så da skal jeg ta det opp... Jeg har generellt veldig mye humørsvingninger - må være pågrunn av hypotyreosen eller levaxinet og disse eskalerer voldsomt før mensen.. ikke gøy.
Må prøve å få orden på dette stoffskiftet mitt snart så det slipper å pendle mellom hyper og hypo hele tiden. Har lest endel på nettet nå om dette og det ser ut til å være en klar sammenheng mellom hypotyreose og PMS.
For min del har det ikke blitt bedre etter jeg sluttet på p-piller.
Men derimot blir det mye verre når stoffskiftet er "bedre" - dvs. litt høyt!
Men jeg vill jo ikke ha lavt stoffskifte for å dempe på dette heller for da kommer det jo en haug med andre symptomer.
Er veldig spent på hvordan stoffskiftet mitt er nå, men tipper på at det er for høyt for jeg har den typiske uroen i kroppen...
Kanskje jeg skal prøve å bestille en sånn progesterone krem, hvilket merke kjøpte du Pebles? Nå er vel ikke jeg i overgangsalderen akkurat siden jeg er 28 år, men det kan kanskje hjelpe mot dette også.
Så forresten at det står en advarselstekst på disse produktene;
"California Proposition 65 Warning: This product contains progesterone, a chemical known to the State of California to cause cancer. Consult with your physician before using this product." , det høres jo skummelt ut!
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
01-02-10, 18:36 #5
En venninne av meg sverget til progesta care eller noe sånt..
Skal forresten til legen til onsdagen jeg og carro
-
02-02-10, 09:24 #6
Jeg bestilte fra Iherb og det heter progesta care,
jeg har faktisk hatt tre tørre netter nå,
så det er noe som hjelper,
tror kansje ikke det er så farlig hvis man holder seg til dosering,
noen kan kansje bli overivrig og da er nok farene der,
Tror ikke den er beregnet bare i overgangsalderen,
kan det hjelpe er det jo bare å prøve,
Har dere bestemt at det ikke skal bli flere barn ettersom mannen din lot seg sterilisere?
Isåfall kan jeg anbefale sterilisering, gjorde det for 12 år siden og det har vært helt flott, enkelt og greit inngrep,
for å være helt ærlig og litt på kanten,
aldri har jeg hatt et mer avslappet og behagelig samliv som etter det,
Ikke bekymre meg for noe,
nå har jeg aldri tålt noen form for prev heller,
har fått omvendt syklus uansett hvordan piller jeg har prøvd, slitsomt å ha mens i 21 dager og opphold i 7,
spiraler har skaffet meg nærmest blodstyrtning så de gangene jeg har prøvd det har dem blitt fjernet akutt på legevakta.
Ta det til tanke hvis prev gjør deg så utafor.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
08-02-10, 14:16 #7
Carro: Jeg har det på samme måten. Har ikke hatt lavt stoffskifte så lenge.....men det jeg har sett etter stoffskiftetullet startet er at mensturasjonene er gruuusomme OG at jeg blir veldig premenstruell. Blir hissig....får lyst til å krangle. Æsjamej ikke noe bra og iallefall ikke spesielt sjarmerende

Får vondt i rygg og bein også. Kjenner nesten eggene klekke he he ) huff, ikke noe moro midt oppi det hele, men må liksom ha litt humor rundt det også da.
jeg er ny her, men ser du er fra Østfold. Det er jeg også
Fredrikstad her ;)
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Blir noen av dere verre i urolig vær??
Av Kirsten i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 29-09-05, 10:56 -
Verre av levaxin ?
Av Feiga i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-06-05, 10:07
Svar med sitat

Bokmerker