Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Hej
-
20-12-09, 09:51 #1
Hej
Ja, så fandt jeg Jer og håber på lidt hjælp, da jeg er næsten helt på bar bund i alt det her med for lavt stofskifte.
Her i sommers blev det opdaget tilfældigt, da jeg skiftede læge og han har en fast procedure, med at tage en blodprøve og tjekke alt muligt på nye patienter.
Alt var okay - bortset fra, ja...
På det tidspunkt lå jeg lige på grænsen, men begyndte på Eltroxin i midten af november, efter at jeg vistnok var dykket temmelig langt under normalværdierne.
Som sagt så ved jeg næsten ingenting, men kan jo se, at det er en hel videnskab OG en hel masse tal.
Jeg synes. at det virker uoverskueligt og orker faktisk ikke, at sætte mig helt vildt ind det.
Har dog læst mig til, at man ikke må tage medicinen før en blodprøve og det havde jeg i torsdags, så nu kan jeg vel ikke regne med de tal som jeg får på mandag, når jeg skal til læge? (Og selvom jeg får de tal, fatter jeg jo ikke noget af dem)
Lægen har lissom bare meldt ud med, at jeg har den her sygdom nu, men jeg fik det indtryk, at hvis jeg 'bare tog medicinen som en god kvinde', så blev a l t godt igen' .
Det var så før, at jeg begyndte at læse om 'ny Eltroxin' og jeg har læst bare lidt her på Jeres forum og nu er jeg da ikke det mindste beroliget mere.
Jeg skal til læge i morgen og vil be' om udskrifter på tal før og efter, at jeg begyndte på Eltroxinen - som jeg vil be' bliver skiftet ud med Euthyrox, for det kan da vist da kun gøre det bedre?!
Kærlige hilsener fra
MellaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
20-12-09, 10:28 #2
Sv: Hej
Hei Mella.
Det er godt vi har internet så vi kan komunisere når vi har overskud til det ?
Det at man ikke orker er jo et kjennetegn ved lavt stoffskifte.
Legen spurte en gang min mor om hun var fornøyd med behandlingen.
Hva svarte du da, spurte jeg.
Ja - sa hun.
Men, hvorfor fortalte du henne ikke om alle dine problemer med det, spurte jeg.
Nei, jeg orket ikke.......
Hun syns det var så omstendelig og komplisert å gå i gang med å forklare et komplekst symptombilde, at hun valgte det enkleste.
Så i den grad legene lager en statistikk er den ikke til å stole på.
Jeg syns det er fint av deg å be om utskrifter. Så kan du studere dem i ro og mak når det passer deg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-12-09, 11:15 #3
Hei Mella!
Velkommen hit.
Jeg vil bare si at ta en ting av gangen, man kan ikke klare å sette seg inn i alt rundt denne sykdommen på en to tre. Men nå er du i gang, be om å få utskrifter og skaff deg kunnskap når du orker. Husk å si til legen at du hadde tatt en pille før blodprøvene. Og man må ikke glemme at det faktisk fins noen "som bare tar en pille og blir bra", men desverre er det langt fra alle. Lykke til!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
20-12-09, 13:45 #4
Hej n'Finn og Damen.
Tak for Jeres respons
- og ja, hvad skulle man gøre foruden internettet?
Jeg tror også, at jeg må tage det hele, som det kommer og prøve at lade være med, at bekymre mig alt for tidlig.
Da dejligt at få at vide, at nogle ikke døjer så meget og bliver hjulpet af medicinen - selvom jeg er skeptisk over for Eltroxin og håber at jeg nu kan gå over til Euthyrox.
God advent herfra
MellaFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
20-12-09, 14:19 #5
hei Mella

Du har jo startet godt, ved å 1. skrive her og 2. stille spørsmål og 3. ta avgjørelser som du tar videre med til legen. Det er da ganske bra, synes jeg! Alt tar tid, særlig når verden snurrer rundt og du er underdosert, krever alt sin kvinne! Lykke til videre. Slutt aldri med å stille spørsmål!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-12-09, 21:02 #6
Hei og velkommen Mella!
Ja her på forumet kan du studere,lære og høste erfaringer fra andre i timesvis,
ikke noe problem å surfe her i timesvis, og det er hele tiden nye ting man snubler over,
og ikke vær redd for å spørre,
det er mange her som har masse kunnskap og erfaring, ser du har møtt et par av dem allerede,
Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
23-12-09, 10:56 #7
Hej Ruth & Pebles og tak for velkomst og gode råd.
- Og ja, jeg kan godt se, at man snildt kan få timer til at surfe herinde
.
Dog. Jeg prøver at slå lidt koldt vand i blodet og ikke lige sætte mig ind i alt for meget.
Eller tage sorger på forskud, for jeg kan hurtigt gå i selvsving (har også en psykisk lidelse, som jeg sagtens kunne være foruden.
Jeg har dog læst så meget, at det er vigtigt, at man ikke tager medicinen før en blodprøve og det sagde jeg til lægen, at jeg havde gjort.
Han svarede at det var ligemeget - det var jo et forløb og jeg var jo på samme dosis hele tiden??
Jeg er lige blevet sat op til 100 mikrogram og i forvejen havde jeg svært ved at sluge en pille.
Dels fordi jeg var temmelig nervøs for alle de bivirkninger, som jeg havde læst mig til, men hmmmm
- jeg er vegetar og disse piller indeholder gelantine, som jo hovedsageligt er lavet af grisehud 
Ja. Det lyder måske temmelig små eller helskørt, men foruden at jeg også er det, har jeg ikke spist kød fra jeg var 4-5 år, så den er ret svær at sluge for mig.
Faktisk det værste ved denne sygdom for mig indtil videre, selvom nogle måske synes, at det er en dum ting at hænge sig i
tilbage.
Svar med sitat
Bokmerker